Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2026Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
8 mei 2025Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
De Metropoolregio Amsterdam (MRA) is een samenwerkingsverband van meer dan 30 gemeenten, twee provincies en de Vervoerregio Amsterdam op een grote verscheidenheid aan onderwerpen in de domeinen van Ruimte, Economie en Mobiliteit. In dit informele samenwerkingsverband worden bestuurlijke afspraken gemaakt om gezamenlijk de ambities uit de MRA Agenda te realiseren.
In de MRA hebben we drie Platforms: Ruimte, Economie en Mobiliteit. In het Platform Ruimte worden afspraken gemaakt over onder andere het versnellen van de woningbouwproductie, het vormgeven van de energietransitie en het behoud- en versterken van onze landschappen.
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!
Opdrachtomschrijving
Als programmasecretaris heb je een veelzijdige baan, waarbij je enerzijds de platform secretaris ondersteunt bij het coordineren van de ambtelijke en bestuurlijke processen in het Platform (door bijvoorbeeld agenda's voor te bereiden, bestuurlijke afspraken in te plannen of de verslaglegging te doen van bestuurlijke overleggen), en anderzijds je verantwoordelijk bent voor deel processen of projecten binnen het platform (bijvoorbeeld het financieel beheer van het Platform, of het secretariaat van de Uitvoeringsagenda NOVEX).
Werkzaamheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden die bij de functie horen zijn:
ondersteunen van de Platform Secretaris Ruimte van de MRA;
financieel beheer van het Platform;
voorbereiding van agenda's van ambtelijke en bestuurlijke overleggen;
verslaglegging van bestuurlijke overleggen;
secretariaat van de Uitvoeringsagenda NOVEX.
CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Eisen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.
De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo diploma.
Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring in een netwerk organisatie in de publieke sector.
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met openbaar bestuur/ politiek bestuurlijke sensitiviteit.
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met strategische ruimtelijke vraagstukken.
Competenties
30 Punten
Aandacht voor details
Omgevingsbewustzijn
Samenwerken
Relatiebeheer
Assertiviteit
Flexibel gedrag
Wensen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat heeft werkervaring opgedaan in een G4 gemeente.
25 Punten
De aangeboden kandidaat heeft werkervaring met financieel beheer.
25 Punten
Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 60,- en maximaal € 75.-
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
20 Punten
Aanvullende informatie
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check
Werklocatie: Amstel, 1, 1011PN, AMSTERDAM
Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
organisatie
naam contactpersoon
telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
Let op!: De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.