Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Digitale Voorzieningen - Functioneel beheerder senior

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24-36 Noord-Holland

Begindatum:

1 feb 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

24-36

Publicatiedatum:

6 jan 2025

Opdrachtomschrijving
Amsterdam is volop aan het digitaliseren en dat betekent hoofdzakelijk dat we fors investeren de komende jaren in de hiervoor benodigde kennis en competenties van onze medewerkers, dat we gemeentebrede omscholingstrajecten voor banen van de toekomst organiseren in het IT, Innovatie & Data onderdeel. Een belangrijke opgave is het ontwikkelen en beheren van kwalitatief goede en betrouwbare digitale diensten. De vakgroep functioneel beheer van de directie digitale voorzieningen bestaat uit 16 teams met ruim 300 medewerkers die dagelijks een bijdrage leveren aan het functioneel beheer van de binnen Amsterdam gebruikte applicaties.

Je komt werken in het team functioneel beheer P (personele domein). Het team is verdeeld over zelforganiserende teams, die met elkaar en gebruikmakend van ieders kwaliteit, de onderliggende applicaties beheren en de ketens optimaliseren. De belangrijkste applicaties zijn Mijn P&O, Mijn W&S, ARBO-applicaties en rooster- en tijdschrijfapplicaties.

In de functie van functioneel beheerder senior - personele domein, verzorg en bestuur je het functioneel beheer van de applicaties binnen het personele domein, in de vorm van expertise, processen en diensten. Zo draag je als functioneel beheerder personele domein bij aan de toegevoegde waarde voor de gebruikers en ketenpartners van de gemeente Amsterdam.

Werkzaamheden
Bieden van ondersteuning op de tweede lijn, aan gebruikers bij productieproblemen en –verstoringen;
- Overnemen van de intermediairrol tussen gebruikers en de ICT-afdeling/ leveranciers;
- Coördineren van functionele wijzigingen van het begin van het proces tot en met de invoering;
- Verantwoordelijk voor het uitvoeren van FAT-testen, ondersteunen van gebruikers bij GAT-testen en het proactief zorgen voor een snel en soepel lopend audit proces;
- Deelnemen aan projecten op het gebied van nieuwe of bestaande applicaties en actief je kennis en ervaring meebrengen in overleggen/ bijeenkomsten;
- Opstellen van documentatie (testscenario’s, testrapportages en gebruikersinformatie) en het leveren van management- en stuurinformatie.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
 

Digitalisering bij gemeente Amsterdam
Bewoners, ondernemers en bezoekers van de stad Amsterdam verwachten een optimaal functionerende stad die aansluit bij de digitale toekomst. Dat betekent dat wij als gemeente moeten blijven innoveren om een steeds sneller transformerende stad gepast te kunnen blijven coördineren en bedienen. Daarom digitaliseert het i-domein, het IT, Innovatie & Dataonderdeel van gemeente Amsterdam, de dienstverlening aan de stad in rap tempo. Zodat we een voorbeeldfunctie kunnen uitdragen in het op een veilige, verantwoorde en toekomstbestendige manier omgaan met technologie en informatie voor en in onze stad. Digitaliseren betekent hoofdzakelijk dat we fors investeren komende jaren in de hiervoor benodigde kennis en competenties van onze medewerkers, dat we gemeente brede omscholingstrajecten voor banen van de toekomst organiseren en dat agile werken de norm is in het IT, Innovatie & Data-onderdeel. Als jij voor gemeente Amsterdam als werkgever kiest kom je dus terecht in een digitaal zo optimaal mogelijk ingericht organisatieonderdeel, waarin de interne organisatie zo efficiënt mogelijk is ingericht. Werken bij gemeente Amsterdam betekent daardoor leren en kennisdelen in een vooruitstrevende organisatie die de digitale maatschappij van nu en in de toekomst succesvol bedient.

De directie Digitale voorzieningen
Is onderdeel van het cluster Digitalisering, Innovatie en Informatie (DII) en draagt zorg voor het ontwikkelen en beheren van kwalitatief goede en betrouwbare digitale diensten (applicatief en infrastructureel).

Kennis

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Werk- en denkniveau
    De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

Werkervaring

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met AFAS en de daarbij behorende kennis van HR-processen en salarisverwerking. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met en kennis van Get en Update connectoren (koppelingen) binnen AFAS. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Werkervaring
    Minimaal 2 jaar ervaring opgedaan met en kennis van gemeentelijke wet- en regelgeving.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met coaching.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft recentelijk de laatste 10 á 12 maanden Functioneel beheerder gedaan van AFAS-Software. 

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van Gemeentelijke Wet- en Regelgeving.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.