Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Dig. Strategie en Informatie - Ambtelijk secretaris commissie persoonsgegevens

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
125 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

22 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De directie Digitale strategie en informatie is onderdeel van het cluster Digitalisering, Innovatie en Informatie (DII), waarbinnen alle i-taken worden gebundeld. De directie draagt zorg voor de i-strategie concernbreed, waarin cloud, architectuur, informatiebeveiliging, privacy, digitale rechten, ethiek, openbaarheid en informatiebeheer de belangrijkste elementen zijn.

Team
De vakgroep Digitale Rechten, Ethiek & Privacy bestaat uit een team van +/- 40 medewerkers. In de vakgroep zitten zowel privacy officers, digitale rechten en ethiek officers en algoritme officers. Wij zijn de tweedelijns professionals die de gehele organisatie begeleiden en pro-actief adviseren in het voldoen aan wet- en regelgeving alsmede ethische dilemma's.

Omschrijving van de opdracht
Als onze ambtelijke secretaris ben je verantwoordelijk voor het optimaal kunnen functioneren van de Commissie Persoonsgegevens Amsterdam (CPA) door voorbereiding van de vergaderingen, advisering en realisatie van de besluitvorming, zodat de Commissie Persoonsgegevens Amsterdam de door het College opgedragen taken kan uitvoeren. Je werkt nauw samen met de voorzitter, en zorgt voor de integratie van de activiteiten van de CPA in onze Vakgroep Digitale Rechten, Ethiek en Privacy. Vanuit jouw expertise signaleer je ook eventuele knelpunten om die kenbaar te maken bij de Commissie Persoonsgegevens Amsterdam.

Werkzaamheden

  •  Je bent verantwoordelijk voor het voorbereiden van de adviezen van de Commissie Persoonsgegevens Amsterdam;

  •  Je bent verantwoordelijk voor de organisatie van de Commissie Persoonsgegevens Amsterdam(-vergaderingen);

  •  Je bent verantwoordelijk om de bekendheid van de Commissie Persoonsgegevens Amsterdam te vergroten door middel van gesprekken en andere manieren van bewustwording;

  •  Je bent verantwoordelijk voor het organiseren van het Commissie Persoonsgegevens Amsterdam-symposium;

  •  Je bent het aanspreekpunt binnen de gemeentelijke organisatie voor de Commissie Persoonsgegevens Amsterdam;

  •  Je bent verantwoordelijk voor het meedenken vanuit jouw expertise over de privacy-uitdagingen, potentiële oplossingen, ontwikkelingen.

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Eisen

  1. De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een WO werk- en denkniveau.

  2. De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde academische opleiding op het gebied van informatierecht, privacyrecht of een vergelijkbaar vakgebied.

  3. Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

  4. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 tot 5 jaar werkervaring op het gebied van privacy, ethiek, en/of digitale rechten.

  5. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in een complexe en politiek-bestuurlijke omgeving.

  6. De aangeboden kandidaat heeft basiskennis van informatiebeveiliging, algoritmen (waaronder AI), data-ethiek, digitale (mensen-)rechten en openbaarmaking van persoonsgegevens.

  7. Het maximale uurtarief is € 125-,

Gunningscriteria

  1. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring in de rol van ambtelijk secretaris bij een overheidsorganisatie.

  2. De aangeboden kandidaat is CIPP-E of CIPP-M gecertificeerd.

  3. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het schrijven van adviezen op het gebied van algoritmen (waaronder AI), data-ethiek, digitale (mensen-)rechten en openbaarmaking van persoonsgegevens.

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check.

Let op!: Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.