Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Amsterdam
Logo van Gemeente Amsterdam

Cluster Stadsbeheer - Adviseur funding plus

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen

Uren per week:

8 - 10

Publicatiedatum:

12 nov 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 8 - 10
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

De gemeente Amsterdam zoekt een ervaren expert op het gebied van de Aanpak Funding Plus Circulair (AFPC). De AFPC ondersteunt waardevolle maatschappelijk-circulaire initiatieven bij hun organisatieontwikkeling. Door middel van individuele begeleidingstrajecten, gezamenlijke leersessies (leercirkels) en samenwerking met ambtenaren en diverse experts worden initiatieven versterkt in hun groeifase. De opdracht start zo snel mogelijk, maar uiterlijk december 2025. Het doel van de opdracht is om het AFPC-programma verder te professionaliseren en de impact van maatschappelijk-circulaire initiatieven in Amsterdam te vergroten.

Werkzaamheden

De te behalen resultaten zijn:

  • Versterking van 12 maatschappelijk-circulaire initiatieven via het groeifasenmodel Funding Plus, met aandacht voor organisatieontwikkeling op thema's als governance, financiering, marketing/zichtbaarheid/communicatie, HRM en cultuur, netwerken, systemen en processen, strategie en beleid en impact van de aanpak.
  • Ontwikkeling en uitvoering van minimaal 6-10 gezamenlijke leersessies waarin kennisdeling en intervisie tussen initiatieven en ambtenaren wordt bevorderd.
  • Bijdrage als kernteamlid aan de vraagontwikkeling, eindrapportage en analyse van het stakeholderonderzoek m.b.t. de pilot Adviesrapportage aan de gemeente met aanbevelingen over de borging van de AFPC-aanpak binnen bestaande gemeentelijke structuren en subsidiekaders.
  • Stakeholderoverleg met fondsen, netwerkpartners en gemeentelijke afdelingen, gericht op duurzame samenwerking en gezamenlijke investeringsbereidheid.
  • Eindrapportage met een overzicht van behaalde resultaten, geleerde lessen en concrete vervolgstappen voor implementatie op de langere termijn.

Eisen

  • Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in het uitrollen van het gedachtengoed van Funding Plus bij fondsen en binnen de gemeentelijke context. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in het begeleiden van groei- en frictievraagstukken van maatschappelijke initiatieven. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring aantoonbare kennis van en ervaring met de diverse organisatie- of ontwikkelgebieden: financiering, marketing/zichtbaarheid/communicatie, governance, HRM en Cultuur, Netwerken/Stakeholders en Systemen/Processen en weet op hoofdlijnen welke vormen van frictie op deze thema`s kunnen ontstaan. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met projecten gericht op het gedachtengoed Funding Plus. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het opbouwen en onderhouden van een relevant netwerk bij Amsterdamse en landelijke fondsen en maatschappelijke partners. Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring en affiniteit met de leefwereld en het ontwikkelproces van sociaal circulaire initiatieven. Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het cv.

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s) Initiatieventeam

Je gaat werken binnen het Initiatieventeam. Dit team valt onder de afdeling participatie en democratisering die binnen afzienbare tijd zal worden ondergebracht bij de staf van de stedelijk directeur Stadsdelen, beheer en dienstverlening. Het Initiatieventeam houdt zich bezig met overheidsparticipatie. De afdeling is georganiseerd langs de lijnen van de participatieverordening. Naast het initiatieventeam (overheidsparticipatie) is een ook een team dat zich bezighoudt met bewonersparticipatie (STP), en een dat zich bezighoudt met netwerkparticipatie (tussenteam).

Gespreksinformatie

Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview.

Planning interviews: 25 november 2025.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De Gemeente Amsterdam nodigt u uit om een offerte aan te bieden op deze offerteaanvraag. Deze aanvraag betreft een opdracht. Startdatum: z.s.m. in december 2025. Einddatum: 28-02-2027 conform duur werkzaamheden. Optioneel tot verlenging conform duur werkzaamheden: Nee.

Indien gunning, is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender.

Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).

U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.

Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam? Let op antwoordmogelijkheden: Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)

Amsterdam heeft beheersmaatregelen genomen om te voldoen aan de wet DBA. Er geldt een tussenpauze van 6 maanden (na maximale inzet van 24 maanden) voor elke professional tussen een volgende opdracht (alle inhuurduur opeenvolgend bij elkaar opgeteld binnen de Gemeente Amsterdam ongeacht welke opdracht of directie).

De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr