Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Amsterdam
Logo van Gemeente Amsterdam

BPMN-specialist

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

2 dec 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als BPMN-specialist analyseer en modelleer je processen binnen complexe organisaties. Je legt processtappen en beslislogica vast in BPMN en DMN, werkt samen met businessanalisten en ontwikkelteams, en zorgt dat processen begrijpelijk, herbruikbaar en onderhoudbaar zijn.

Werkzaamheden

  • Je bent verantwoordelijk voor het analyseren en modelleren van bedrijfsprocessen in BPMN 2.0;
  • Je ontwerpt de beslisregels in DMN;
  • Je vertaald de proceswensen naar heldere modellen en specificaties.
  • Je stemt af met de ontwikkelteams over implementatie en integratie;
  • Je documenteert en optimaliseert de bestaande processen;
  • Je draagt bij aan processtandaardisatie en kennisdeling binnen het team.

Eisen

  • Kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • De kandidaat moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een WO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met procesmodellering in BPMN 2.0 en DMN. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met procesanalyse en functioneel ontwerpen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in het modeleren van gegevensstromen en systeemkoppelingen (geen programmeerkennis vereist). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in het werken met modelleringstools. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring met het werken binnen een multidisciplinaire agile team. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring van common ground principes, Gemma en het 5 lagen model. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen het publieke domein. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Organisatie en team

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

De afdeling Erfpacht en Uitgifte is onderdeel van de directie Grond en Ontwikkeling. Onze overkoepelende directie Grond & Ontwikkeling heeft als missie: Meer waarde creeren voor de stad en metropool Amsterdam. De afdeling Erfpacht en Uitgifte beheert ruim 300.000 erfpachtcontracten, met jaarlijkse canoninkomsten van meer dan 100 miljoen en een balanstotaal van circa 8 miljard. Bij de afdeling werken 280 medewerkers verdeeld over 7 teams. Als Financieel data analist val je binnen het team Advies, Beleid en Ontwikkeling, subteam Advies & Ontwikkeling. In dit team komen verschillende expertises samen en vallen ook de data analisten van de afdeling die voor jou sparringpartners kunnen zijn. Daarnaast is vanuit dit team de inrichting van datamanagement binnen de afdeling in ontwikkeling, waarin je vanuit de functie van Financieel analist mee zal gaan samenwerken. Het programma NISE (Nieuw Informatiesysteem Erfpacht en Uitgifte) heeft als doel om het Informatielandschap van de afdeling Erfpacht & Uitgifte te moderniseren en te vervangen door een nieuw component-gebaseerd, stabiel, veilig en flexibel landschap. De architectuur is gebaseerd op de Common Ground Principes die zorgen voor structuur en flexibiliteit en is opgebouwd conform het vijf-lagen model. De ontwikkeling gebeurt door drie devops teams, elk met hun eigen expertise. De drie teams worden ondersteund door een stevige programmaorganisatie, waarbij de productmanager, software & integratiearchitect en de programmamanager in de lead zijn.

Gespreksinformatie

  • Aantal kandidaten op interview: 3
  • Planning interviews: zo spoedig mogelijk na sluiting

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

Algemene informatie over de opdracht

  • Werklocatie: Weesperplein, 8, 1018XA, AMSTERDAM
  • Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 1
  • Het uurtarief (exclusief BTW) is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.

Informatie voor de inschrijver

  • De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld.
  • De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver.
  • Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver:
    • Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert;
    • Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert);
    • Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI.
  • De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.
  • Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver. Indien Inschrijver niet voldoet aan deze eis zal Inschrijving terzijde worden gelegd.
  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI).
  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel.
  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven.

Toelichting op aanlevering documenten

  • U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr