Afval & Grondstoffen - Projectleider Alternatieve Afvalinzameling Centrum (9-Straatjes)

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 5 dagen
110 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

2 mei 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

10 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De Directie Afval & Grondstoffen is onderdeel van het cluster Stadsbeheer en zorgt voor het inzamelen en zo hoogwaardig als mogelijk laten verwerken van het huishoudelijk afval en afval van bedrijven dat daarop lijkt. Het voorkomen van (rest)afval is de hoofddoelstelling. Afvalinzameling betekent samenwerken met bewoners en bedrijven in de stad. De directie is verantwoordelijk voor een efficiënte en zo schoon mogelijke inzamellogistiek. Ten slotte is de directie verantwoordelijk voor de afvalstoffenheffing. Binnen de directie zorgt de afdeling Strategie & Projecten voor beleidsvorming en –realisatie. De doelen uit het Uitvoeringsprogramma Afval zijn daartoe door vertaald in concrete programma’s en projecten.

Opdrachtomschrijving
De afvalinzameling in het centrum gebeurt veelal nog met zakkeninzameling. Dit zorgt voor vieze straten en de vrachtwagens die worden ingezet zorgen ook voor veel problemen. Er ligt een plan om het centrum op een alternatieve manier in te zamelen. In pilot 9 straatjes testen we een on demand inzamelsysteem ´Afval op Afspraak´. We zoeken een projectleider die deze pilot aanstuurt, de methodiek ´Afval op Afspraak´ doorontwikkelt en voorbereidingen treft voor het vervolg vanaf 1 januari 2026.

  • Je voert projectmanagement werkzaamheden uit, houdt een voortgangsrapportage bij, stemt af met programmamanager en neemt actief deel aan de verschillende projectteams;

  • Je neemt deel in het programmateam en neemt taken op je in afstemming met de programmamanager;

  • Op basis van kwaliteiten en voorkeuren kan er evt geschoven worden met werkzaamheden van andere projecten (pilot inzameling over het water, inrichten overslaglocaties, aanbestedingen).

  • Je geeft leiding aan de pilot 9 straatjes en schrijft een eindevaluatie. Je bedenkt en voert verbeteringen door in de methodiek ‘Afval op Afspraak’. Bv. verbeteringen in de gebruikte voertuigen, de dienstverlening voor bewoners en ondernemers of de manier van werken door de chauffeurs. Je stemt af met stakeholders binnen en buiten de gemeente;

  • Je trekt de realisatie van een nieuwe overslaglocatie op het water inclusief aanvraag omgevingsvergunning.

Werkzaamheden
Dit doe je op een gemiddelde werkdag:

  • Dagelijkse aansturing projectteam;

  • Tussentijdse evaluaties en rapportages;

  • Constant relatiebeheer met alle relevante stakeholders, zowel in- al extern;

  • Afstemming met diverse functionarissen en onderdelen voor de realisatie van project 9-straatjes.

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Eisen
Deze dienen duidelijk te blijken uit CV.

  1. De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO-diploma. 

    • Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

  2. Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  3. De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring met projectmanagement in een grootstedelijke en/of ambtelijke omgeving.

  4. De aangeboden kandidaat heeft ervaring met relatiebeheer en stakeholdermanagement.

Competenties
25 punten

  • Analytisch vermogen

  • Omgevingsbewustzijn

  • Samenwerken

  • Relatiebeheer

  • Resultaatgerichtheid

Wensen
Deze dienen duidelijk te blijken uit CV.

  1. De aangeboden kandidaat heeft ervaring met projectmanagement bij afvalinzameling.
    40 punten

  2. De aangeboden kandidaat heeft ervaring met logistieke processen.
    40 punten

  3. Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 110,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    20 punten

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Let op!: Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur