thumbnail
thumbnail
Vergunningverlener voor APV en bijzondere wetten (Horeca)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 14 dagen
70
36 Noord-Holland

Begindatum:

26 jun 2023

Einddatum:

26 dec 2023

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

24 mei 2023

De afdeling Veiligheid en Handhaving (VH) bevordert de veiligheid en leefbaarheid in Amstelveen en Aalsmeer. Enerzijds door de behandeling van aanvragen vergunningen, anderzijds door professioneel toezicht te houden op de naleving van wet- en regelgeving en vergunningen en deze te handhaven. Daarnaast is de afdeling verantwoordelijk voor het Integraal Veiligheidsbeleid en de uitvoering daarvan. De afdeling VH werkt volgens een integrale en uitvoeringsgerichte aanpak op het terrein van openbare orde en veiligheid, het omgevingsrecht en handhaving openbare ruimte.

 

Binnen het team Openbare Orde en Veiligheid is ruimte voor een

 Vergunningverlener voor APV en bijzondere wetten (Horeca)

24 - 36 uur per week

 

Ben je een teamspeler met juridische kennis, heb je dienstverlening hoog in het vaandel staan en wil jij daar graag op het gebied van de vergunningverlening een bijdrage aan leveren in Amstelveen en Aalsmeer? Dan is de functie van trajectbegeleider iets voor jou.

Team Openbare Orde en Veiligheid

Het team Openbare Orde en Veiligheid bestaat uit twee clusters. Het cluster APV/Horeca draagt zorg voor vergunningverlening en informatieverstrekking op het gebied van de Algemene Plaatselijke verordening, de Alcoholwet en enkele andere bijzondere wetten. Het andere cluster (OOV) voert het Integraal veiligheidsbeleid uit en draagt o.a. zorg voor de handhaving op het gebied van wonen.

Als vergunningverlener voor APV en bijzondere wetten (Horeca) ben je onderdeel van het cluster APV/Horeca, wat naast de vergunningenmanagers APV en Horeca, bestaat uit trajectbegeleiders en administratieve medewerkers.

Functieomschrijving

Als vergunningverlener voor APV en bijzondere wetten (Horeca) ben je verantwoordelijk voor de vergunningverlening voor alle aan de algemene plaatselijke verordening (APV) en Alcoholwet gerelateerde beschikkingen, alsmede enkele bijzondere wetten, bijv. de Wet op de kansspelen, Winkeltijdenwet.

Behandeling van aanvragen en verzoeken waarbij door middel van afstemming met de aanvrager en/of andere organisaties en/of aan de hand van interpretatie van wet- en regelgeving een advies en besluit wordt uitgebracht en het begeleiden van trajecten.

Mocht je kennis en ervaring op één van beide gebieden hebben wordt je ook uitgenodigd om te reageren. Het gaat bij APV met name om evenementen-, standplaats- en ventvergunningen, ontheffingen geluidhinder. Bij Horeca gaat het met name om de vergunningen/ontheffingen op grond van de Alcoholwet, met inachtneming van de Wet Bibob.

Kernactiviteiten:

•Informeert over procedures, criteria e.d.;

•Neemt aanvragen in ontvangst en beoordeelt deze;

•Adviseert over de toekenning van aanvragen;

•Stelt beschikkingen op;

•Verzorgt de administratief procedurele afhandeling.

Kandidaatomschrijving

  • MBO/HBO werk- en denkniveau.
  • Je maakt in belangrijke mate eigen afwegingen met betrekking tot de uitvoering van de verschillende taken en de planning daarvan.
  • Je hebt werkervaring met Squit.
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring als vergunningsverlener APV en/of Horeca.
  • De contacten in- en extern zijn gericht op het verstrekken van voorlichting en informatie en het verkrijgen van medewerking.
  • Je werkt zo veel mogelijk zelfstandig onder supervisie van de vergunningenmanager.
  • Competenties

    Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

    Oordeelsvorming
    Op basis van beschikbare informatie juiste en realistische conclusies trekken.

    Klantgerichtheid
    Herkent behoeften en belangen van de klant en houdt hiermee in het handelen rekening. Anticiperen op behoeften van klanten en een hoge prioriteit geven aan service en klanttevredenheid.

    Analytisch vermogen
    Herkennen van belangrijke informatie. Hoofd –en bijzaken van elkaar onderscheiden. Legt verbanden tussen gegevens.

    Communicatieve vaardigheden
    Het effectief reageren en inspelen op behoeften en gevoelens van anderen met gebruik van zowel mondelinge als schriftelijke vaardigheden, waaronder ook presenteren.


Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op  vrijdag 16 juni in het raadhuis te Amstelveen. 

Toelichting op rooster

24-36 uur per week

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen één werkdag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Vergunningverlener voor APV en bijzondere wetten (Horeca) die deze organisatie zoekt?