Logo van Gemeente Amstelveen
Logo van Gemeente Amstelveen

Stedenbouwkundig projectadviseur A9 zone

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

5 dec 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 32

Omschrijving

De ambtelijke organisatie Amstelveen werkt voor de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer en bedient zo twee zelfstandige gemeentebesturen en in totaal ongeveer 130.000 inwoners. Beide gemeenten staan voor ingrijpende ruimtelijke opgaven in de fysieke leefomgeving. De missie van de afdeling Stedelijke Ontwikkeling is te zorgen voor een goed ingerichte ruimte in Amstelveen en Aalsmeer waar mensen zich thuis voelen om te wonen, te werken en te verblijven. De afdeling Stedelijke ontwikkeling wil met een slagvaardige en resultaatgerichte kernorganisatie ontwikkelingen initiëren en faciliteren.

Deze opdracht betreft uitvoering van twee grote specifieke projecten in de gemeente Amstelveen:

  • Transformatie van het bedrijventerrein Legmeer naar een gemengde woon-/werkwijk.

  • De herinrichting van de gebieden rond de verbrede A9.

Je werkt, als stedenbouwkundig projectadviseur ben je verantwoordelijk voor de opdracht binnen de vastgestelde planningen. Je bent verantwoordelijk voor de volgende op te leveren producten: beeldkwaliteitsplannen, verkavelingsmodellen, bezonningsstudies en 3D modellen. Je maakt daarbij onderdeel uit van de projectgroep en of het ontwerpteam en werkt daarin nauw samen met de projectmanager en overige bij het project betrokken adviseurs.    

De oplevering is sterk afhankelijk van de projectplanning van het programma.

Eisen

  • Minimaal HBO denk- en werkniveau op het gebied van stedenbouw.

  • Minimaal 3 jaar recente werkervaring bij een overheidsinstelling en bij voorkeur bij een gemeente.

  • Ervaring met stedenbouwkundige advisering op grote projecten.

  • Kennis van ruimtelijke procedures, omgevingsplannen en omgevingsvergunningen.

  • Werkervaring met het opstellen van stedenbouwkundige uitgangspunten en randvoorwaarden.

  • Ervaren en bedreven in het vertalen van ruimtelijke ontwerpen naar grafische producten.

  • Werkervaring met Microstation en Adobe Creative Suite.

  • Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als Stedenbouwkundig Adviseur binnen de overheid, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

  • Kandidaat dient als stedenbouwkundig projectadviseur een portfolio te kunnen overleggen bij de offerte.

Wensen en competenties

Wensen

  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als stedenbouwkundig adviseur bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

  • Op cv aantoonbaar werkervaring met het vertalen van ruimtelijke ontwerpen naar grafische producten. Geel arceren waar deze ervaring is opgedaan.

  • Op cv aantoonbaar werkervaring met het opstellen van stedenbouwkundige uitgangspunten en randvoorwaarden voor verschillende grote projecten. Geel arceren waar deze ervaring is opgedaan.

Competenties

  • Initiatiefrijk

  • Besluitvaardig

  • Analytisch

  • Samenwerken

  • Resultaatgericht

  • Betrouwbaar

Organisatie en team

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

De ambtelijke organisatie Amstelveen werkt voor de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer en bedient zo twee zelfstandige gemeentebesturen en in totaal ongeveer 130.000 inwoners. Beide gemeenten staan voor ingrijpende ruimtelijke opgaven in de fysieke leefomgeving. De missie van de afdeling Stedelijke Ontwikkeling is te zorgen voor een goed ingerichte ruimte in Amstelveen en Aalsmeer waar mensen zich thuis voelen om te wonen, te werken en te verblijven.

De afdeling Stedelijke ontwikkeling wil met een slagvaardige en resultaatgerichte kernorganisatie ontwikkelingen initiëren en faciliteren.

Gespreksinformatie

Interview planning

De top 5 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.
De gesprekken vinden plaats op woensdag 17 december tussen 9.30 - 15.00 uur op het raadhuis van gemeente Amstelveen.
De kandidaat dient op deze datum en dit tijdsblok beschikbaar te zijn.

Gesprek

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Beoordelingscriteria:

  • Verificatie van inhoud aangeboden profiel.

  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.

  • Competenties voor deze uitvraag.

  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging hangt primair af van de voortgang van het project en wordt voor afloop van de opdracht besproken. De exacte duur van het project is nu nog niet bekend.

Aanleveren na gunning:

  • Gegevens crediteuren

  • Verklaring van geheimhouding & integriteit

  • VOG

  • Portfolio

Referentie

Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel eisen, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG

Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet voor aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr