Projectleider - Digitale dienstverlening (SRV24-1422)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
95 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

13 nov 2024

Omschrijving van de opdracht
Digitale dienstverlening is volop in ontwikkeling. Binnen dit werkveld moeten verschillende projecten worden opgestart dan wel worden volbracht. In deze uitvraag gaat het in ieder geval om drie projecten:

Aanpak digitoegankelijkheid gemeentelijke subsites

Het online landschap van de AA-organisatie wordt gevormd door 94 (sub)websites waarin we communiceren richting inwoners en  ondernemers. De 94 sites vallen onder de verantwoordelijkheid van zeker 14 verschillende partijen. Door het ontbreken van een  centraal beleid en eigenaarschap voor het online landschap is er een grote variatie ontstaan in termen van bestaansrecht, onderhoud & beheer,  leveranciers (support en contactpersonen), compliance binnen toegankelijkheid & veiligheid, prestaties, en gebruikerservaringen. 

De sites hebben bovendien diverse functionaliteiten en interfaces.  Om de effectiviteit, consistentie, en naleving van wet- en regelgeving te waarborgen, is het essentieel om een centraal  gecoördineerd beleid te ontwikkelen voor het beheer van het online landschap. Dit beleid zou richtlijnen moeten bevatten voor het  standaardiseren van onderhoudsprocedures, het selecteren van leveranciers, het naleven van toegankelijkheids- en  veiligheidsnormen, het verbeteren van de gebruikerservaring over alle sites heen en de continue monitoring. Naast dit beleid moeten deze subsites worden getoetst en vervolgens in samenspraak met vakafdelingen worden geintergreerd in de gemeentelijke sites of worden afgestoten.

Inrichting Mijnomgeving
De AA-organisatie beschikt binnen de Enterprise oplossing voor zaakgerichtwerken over een MijnOmgeving. Deze Mijnomgeving is een gepersonaliseerde, beveiligde omgeving waarin inwoners eenvoudig toegang krijgen tot hun gegevens, gemeentelijke diensten kunnen aanvragen en de status van lopende aanvragen kunnen inzien.

De huidige staat van de omgeving is sterk georiënteerd op de technische werking van het zaaksysteem waardoor het voor inwoners niet duidelijk is welke informatie zij zien in hun mijnomgeving omdat zij niet bekend zijn met het zaaksysteem van de AA-organisatie. Ook zijn er velerlei processen (nog) niet zichtbaar in de huidige mijnomgeving mede omdat koppelingen met achterliggende databases ontbreken. Daarnaast zijn aanvragen onvoldoende te volgen omdat de betekenisvolle statusupdates niet beschikbaar zijn in de omgeving. Met de implementatie van een nieuwe Mijnomgeving (of optimalisatie van het component binnen het huidige zaaksysteem) kan de gemeente haar digitale dienstverlening richting inwoners, ondernemers en andere stakeholders verbeteren.

De opdracht behelst het volledig inrichten, ontwikkelen en implementeren van de Mijnomgeving voor Amstelveen en Aalsmeer. De omgeving dient aan te sluiten op bestaande gemeentelijke systemen en infrastructuur en te voldoen aan alle geldende wettelijke en beveiligingsvereisten.

Overige projecten dienstverlening

Daarnaast voer je de regie over de voorbereiding en invoering van de WMEBV en zal je werkzaamheden vervullen ten aanzien van andere gerelateerde I-projecten.

Kandidaatomschrijving

  • Minimaal een afgeronde bachelor Hbo opleiding in richting communicatie.

  • Je hebt een hands on mentaliteit.

  • Je bent creatief en flexibel.

  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als communicatieadviseur binnen een gemeente/overheid

  • Je hebt ervaring als Projectleider met complexe projecten op het gebied van digitale dienstverlening zoals bijvoorbeeld het inrichten en opleveren van gemeentelijke websites en ervaring met inrichten of beheer van een mijnomgeving.

  • Je bent bewezen succesvol in de oplevering van online communicatie projecten binnen de publieke sector.

  • Je hebt ervaring met stakeholdersmanagement en projectmanagent.

  • Je krijgt zaken op een natuurlijke manier voor elkaar en bent een doorzetter, zonder daarbij de relatie met anderen uit het oog te verliezen.

  • Je bent energiek, enthousiast, integer en loyaal aan je team en de organisatie.

  • Je hebt ervaring in een politiek-bestuurlijke context en hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.

Competenties

  • Doortastend

  • Energiek / Aanpakker / doener

  • Politiek en maatschappelijk

  • sensitiviteit

  • Integer

  • Teamplayer

  • Goed luisteren

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op woensdag 11 december tussen 9.00 en 11.00 uur. De gesprekken vinden op het raadhuis plaats. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code
79410000-1 - Advies inzake bedrijfsvoering en management

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.