Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
thumbnail
thumbnail

Proces consultant - Digitalisering Processen - AI24-1287

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
98
32 Noord-Holland

Begindatum:

1 jul 2024

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

6 jun 2024

Omschrijving van de opdracht
De afdeling informatievoorziening van de gemeente Amstelveen is haar informatiehuishouding aan het professionaliseren. Optimalisering, digitalisering en automatisering zijn belangrijke topics. De vervanging van het zaaksysteem is een groot en belangrijk traject hierbij. De voorbereiding en uitvoering van deze transitie wordt door de projecten adequate informatiehuishouding’en ‘vervanging zaaksysteem’ voorbereid en uitgevoerd. Ter versterking van deze projecten is er behoefte aan een senior proces consultant. Het takenpakket bevat onder meer: 

  • Analyse van businesswensen, informatievraagstukken en bedrijfsprocessen.

  • Verbeteren en beschrijven van processen.

  • Begeleiden van het ontwikkeltraject.

  • Ondersteunen van vak-afdelingen.

  • Creëren van draagvlak voor het nieuwe proces in de backoffice en bij de uitvoerders.

De opdracht loopt tot 31 december 2024, er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken.

Kandidaatomschrijving
De ideale kandidaat is een ervaren senior proces consultant met ruime ervaring op het gebied van digitalisering in een bestuurlijke omgeving met een grote ICT component.

  • Je hebt een afgeronde WO-opleiding.

  • Je hebt aantoonbare minimaal 2 werkervaring binnen een 100.000+ gemeente.

  • Je hebt minimaal 4 jaar werkervaring als procesconsultant met inrichten en verbeteren van processen.

  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling.

  • Je hebt ervaring met het zaaksysteem RX.Enterprise en andere IT gemeente applicaties zoals RX.Mission.

  • Je hebt ervaring met de procestool Engage.

  • Je hebt onder tijdsdruk goed presteren.

  • Je hebt ervaring met agile werken.

  • Je hebt een “can do” mentaliteit waarbij je kijkt naar pragmatische oplossingen.

  • Je kunt hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden.

Competenties
Als senior proces consultant beschik je over de volgende competenties:

  • Klantgericht

  • Analytisch vermogen

  • Communicatief vaardig

  • Omgevingsbewust

  • Proactief

  • Resultaatgericht

  • Overtuigingskracht

  • Verbinder / teamspeler

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Eisen

  • Op CV aantoonbaar een afgeronde WO-opleiding.

  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring in een 100.000+ gemeentelijke werkomgeving in de afgelopen 5 jaar

  • Op CV aantoonbaar minimaal 6 jaar ervaring als procesconsultant met inrichten en verbeteren van processen in de afgelopen 8 jaar.

  • Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met het digitaliseren van processen in een keten aan applicaties in de afgelopen 9 jaar

  • Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met agile werken in een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar.

Wensen

  • Op CV aantoonbaar minimaal 6 jaar werkervaring in het adviseren van management over procesverbetering in de afgelopen 8 jaar. (geef dit aan per werkgever/opdracht)

  • Op CV aantoonbaar minimaal 6 jaar werkervaring met het opstellen van procesbeschrijvingen in de afgelopen 9 jaar. (geef dit aan per werkgever/opdracht)

  • Op CV aantoonbaar Lean6Sigma Black Belt gecertificeerd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Proces consultant - Digitalisering Processen - AI24-1287 die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.