Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Amstelveen
Logo van Gemeente Amstelveen

Business Informatieanalist / Projectcoördinator

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

2 dec 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Business Informatieanalyse

  • Uitvoeren van analyses op informatievraagstukken.

  • Bijdragen aan het verbeteren van operationele procesflows.

  • Identificeren en analyseren van bedrijfsprocessen.

  • Opstellen van businesscases.

  • Uitvoeren van kosten-batenanalyses en risicoanalyses.

  • Vertalen van informatiebehoeften naar praktische systeemoplossingen.

  • Ondersteunen bij het ontwerp en optimaliseren van informatiesystemen.

  • Opstellen en/of ondersteunen bij het opstellen van functionele specificaties.

  • Bijdragen aan het valideren en waarborgen van datakwaliteit.

Projectcoördinator:

  • Ondersteunen van business projectmanagers bij de uitvoering van i-projecten.

  • Opstellen van projectplannen.

  • Coördinatie van communicatie tussen projectteams en andere afdelingen.

  • Operationeel ondersteunen bij testen en implementatie van nieuwe informatiesystemen en processen.

  • Monitoren van projectvoortgang en opstellen van rapportages en statusupdates.

  • Mede opstellen van testplannen en begeleiden van testactiviteiten.

Kandidaat omschrijving

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur in de richting van Bedrijfskunde, Informatica.

  • Minimaal 4 jaar werkervaring als Businessinformatie adviseur bij een overheidsorganisatie.

  • Werkervaring bij een gemeente is een pre.

  • Kennis en ervaring van bedrijfsprocessen en informatiesystemen binnen het Fysiek Domein is een pre.

  • Ervaring met projectmanagementmethodologieën (bijv. Agile, Scrum, Lean, PRINCE2).  

Eisen

  • Opleiding
    Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde bachelor HBO opleiding;

  • Werkervaring I
    Op cv aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring als Businessinformatie adviseur bij een overheidsorganisatie, opgedaan in de afgelopen 7 jaar;

  • Werkervaring II
    Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Businessinformatie adviseur binnen het fysiek domein bij een overheidsorganisatie, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Opleiding
    Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde bachelor HBO opleiding in de richting van Bedrijfskunde of Informatica.

  • Werkervaring I
    Op cv aantoonbaar meer dan 2 jaar werkervaring als Businessinformatie adviseur binnen het fysiek domein bij een overheidsorganisatie, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

  • Werkervaring II
    Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Businessinformatie adviseur bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

  • Werkervaring III
    Op cv aantoonbaar werkervaring met projectmanagementmethodologieën (bijv. Agile, Scrum, Lean, PRINCE2), opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Geel arceren met welke methodologieën werkervaring is opgedaan en waar.

Competenties

  • Analytisch.

  • Probleemoplossend.

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.

  • Flexibel, makkelijk kunnen schakelen tussen verschillende vakdisciplines.

  • Sterke organisatorische vaardigheden.

  • Oog voor detail.

Organisatie en team

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.

Gespreksinformatie

Planning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.

De gesprekken vinden plaats op woensdag 10 december tussen 13.00 - 16.00 uur op het raadhuis van gemeente Amstelveen.

De kandidaat dient op deze datum en dit tijdsblok beschikbaar te zijn.

Gesprek

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Beoordelingscriteria:

  • Verificatie kandidaat met de aangeboden CV

  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.

  • Competenties voor deze uitvraag.

  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Aanleveren na gunning

  • VOG

  • Verklaring van geheimhouding en integriteit

  • Gegevens crediteuren

Referentie

Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel eisen, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG

Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet voor aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr