Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland
Begindatum:
11 jan 2026Einddatum:
31 mei 2026Publicatiedatum:
16 dec 2025Op basis van de evaluatie van de eerdere uitvraag blijkt dat geen enkel profiel voldoet. Daarom wordt de opdracht opnieuw uitgezet met herziene eisen om te waarborgen dat alleen relevante, gekwalificeerde profielen worden ingediend.
Voor deze opdracht komen ZZP’ers niet in aanmerking. De werkzaamheden worden uitgevoerd onder leiding en toezicht van gemeente Amstelveen. Er is op basis van de toetsingskaders Wet DBA beoordeeld dat er sprake is van een dienstbetrekking.
In verband met langdurige ziekte zijn wij opzoek naar een Applicatiebeheerder key2financiën.
Gedurende vijf maanden ben je samen met de applicatiebeheerder verantwoordelijk voor de werkzaamheden die uitgevoerd dienen te worden. Deze werkzaamheden hebben betrekking op het beheren van de applicatie en klanten vanuit de organisatie ondersteunen en helpen met het oplossen van problemen.
De focus ligt hierbij op een continuering van de bedrijfsvoering, dit is tevens het doel van de opdrachtverstrekking. Na een korte inwerk periode waarin de gegadigde de werkwijze van de Gemeente Aalsmeer/Amstelveen uitgelegd zal worden, wordt verwacht dat tijdens een periode van vijf maanden zelfstandig gewerkt wordt. Tijdens deze periode ben jij met de andere applicatiebeheerder hét aanspreekpunt voor Key2Financien en de omliggende applicaties, voor de organisatie.
Werkzaamheden:
Gebruiksbeheer
Bieden van ondersteuning aan gebruikers
Oplossen, opvolgen, documenteren en analyseren van incidenten die samenhangen met de door jou beheerde applicaties
Onderhouden van contacten met de leverancier, specialisten en gebruikers
Verwerken en prioriteren van (ad hoc) informatieverzoeken
Functionaliteitenbeheer
Opstellen van functionele en technische specificaties voor de verschillende applicaties
Schrijven van acceptatietestplannen, implementatieplannen en handleidingen
Het initiëren van wijzigingen voor de behorende applicaties en de afwikkeling daarvan
Analyseren van foutmeldingen
Behoeftemanagement
Identificeren en rapporteren van (toekomstige) problemen en bedreigingen
Vertalen van informatiebehoeften naar passende functionaliteiten (adviseren)
Voorzitten van regulier overleg met applicatie specialisten/ Key Users
Wijzigingenbeheer
Beheren, prioriteren en verwerken van wijzigingsverzoeken (onder andere autorisatiebeheer)
Bepalen van de impact van wijzigingen voor de bedrijfsprocessen
Rapporteren over de lopende en doorgevoerde wijzigingsverzoeken
Je bent pragmatisch, werkt zelfstandig, besluitvaardig en je hebt verantwoordelijkheidsgevoel. Je kunt op begrijpelijke wijze de vertaalslag maken van de techniek naar de gebruiker en het management. Maar ook andersom weet je de wensen van gebruikers en management te vertalen naar techniek. Je bent goed in staat verantwoordelijkheden te laten waar zij horen, zodat je je werkzaamheden optimaal kunt uitvoeren. Je gaat respectvol en met open mind om met je collega’s en externe partijen, maar je bent niet bang om je tanden te laten zien.
Gevraagde ervaring:
HBO werk- en denkniveau;
Ervaring met het maken van rapportages in bv. Cognos;
Uitgebreide kennis van en ervaring met Key2Financiën;
met name van de volgende onderdelen
- Crediteuren
- Debiteuren
- Leningen
- Projecten
- E-nota’s
- Koppeling NHR
Kennis van en werkervaring met Dis4all, EB-Match en MDU.
Opleiding
Op cv aantoonbaar een afgeronde relevante HBO bachelor opleiding;
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Applicatiebeheerder/Consultant Key2financien in een gemeente in de afgelopen 5 jaar. (Benoem dit per opdracht/werkgever);
Cursus
Op CV aantoonbaar een aanvullende en afgeronde cursus voor Key2Financiën applicatiebeheer. Graag geel arceren op CV.
Werkervaring I
Op CV aantoonbaar ervaring binnen een 100.000+ gemeente. Graag geel arceren welke gemeente dit zijn.
Werkervaring II
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met Cognos, Topdesk, Dis4fin in de afgelopen 3 jaar. Graag geel arceren wanneer je hier ervaring mee op hebt gedaan.
Ervaring
Op CV aantoonbaar ervaring met een on-premise installatie van Key2Financien. Graag geel arceren op CV.
Klantgericht
Resultaatgericht
Betrouwbaar
Accuratesse
Zorgvuldig
Oog voor details
Analytisch
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op maandag 29 december tussen 09:00 en 11:00 uur online via Teams. [gelieve hier rekening mee te houden]. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Beoordelingscriteria:
Verificatie van de cv;
Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden;
Competenties voor deze uitvraag;
In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.
Optie tot verlenging: Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1 persoon
Aanleveren na gunning:
VOG
Gegevens Crediteuren
Verklaring van geheimhouding en integriteit
Verklaring betalingsgedrag fiscale verplichtingen
Overig algemeen:
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.