Adviseur Bereikbaarheid en Mobiliteit (PA25-1475)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 24 Noord-Holland

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

8 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Als Adviseur Bereikbaarheid en Mobiliteit voer je regie op werkzaamheden in de openbare ruimte, op omvangrijke en complexe gebiedsgerichte projecten (o.a. de verbreding van de A9) en evenementen met als doel de bereikbaarheid, de leefbaarheid en de verkeersveiligheid te waarborgen.

Taken:

  • Regie voeren over werkzaamheden in de openbare ruimte: Je zorgt voor een goede balans tussen bereikbaarheid, leefbaarheid en verkeersveiligheid. Dit omvat omvangrijke infraprojecten zoals de verbreding en overkapping van de A9, reguliere onderhoudswerken en evenementen.

  • Het bewaken van overzicht en coördinatie: Je houdt, samen met de Jr adviseur bereikbaarheid, het overzicht over de langetermijnplanning en weegt verschillende belangen zorgvuldig tegen elkaar af.

  • Toetsen van BLVC-maatregelen: Je evalueert en waarborgt tijdelijke verkeersmaatregelen met als doel een optimale verkeersveiligheid en doorstroming.

  • Stakeholdermanagement: Je onderhoudt actieve communicatie met ondernemers, externe partners en belanghebbenden. Je vertegenwoordigt de gemeente in regionale overleggen met organisaties zoals Rijkswaterstaat en de Provincie.

  • Strategische advisering: Je bent een belangrijke adviseur voor het management, het bestuur en interne afdelingen met betrekking tot mobiliteitsvraagstukken.

  • Initiëren en begeleiden van overleg: Je brengt de juiste mensen samen in constructieve en oplossingsgerichte overlegstructuren.

  • Proactieve communicatie: Je schakelt soepel met ondernemers, externe stakeholders en collega’s, en bent een vertrouwde adviseur voor het management en bestuur.

I.v. m. geen adequate reactie op de vaste vacature, zijn wij tijdelijk op zoek naar inhuur. 
De opdracht loopt t/m december 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Gezien de aard van de werkzaamheden en de afschaffing van Handhavingsmoratorium schijnzelfstandigheid per 1-1-2025, zijn ZZP'ers uitgesloten van gunning. 

Kandidaatomschrijving

  • Een afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur in Verkeerskunde of een aanverwante richting, of vergelijkbaar werk- en denkniveau, aantoonbaar opgedaan in het werkveld bereikbaarheid.

  • Ruime ervaring met tijdelijke verkeersmaatregelen en kennis van bereikbaarheids- en verkeersveiligheidsvraagstukken.

  • Kennis van de CROW96B-richtlijnen en affiniteit met LTC-software of vergelijkbare programma’s

  • Ervaring met stakeholdermanagement en het creëren van draagvlak.

Competenties

  • Proactief en oplossingsgericht werken: je ziet kansen in uitdagingen.

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

  • Een sterk organisatorisch talent: je weet overzicht te houden en belangen te verenigen.

  • Samenwerken/ teamplayer: je kunt effectief samenwerken met professionals.

  • Je bent daadkrachtig, overtuigend, gestructureerd.

  • Netwerker.

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen en Aalsmeer.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.