Logo van Gemeente Amstelveen
Logo van Gemeente Amstelveen

Adviseur bedrijfsvoering en P&C voor RIEC-samenwerking

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

4 dec 2025
Opdracht tarief 130Opdracht uren 24

Omschrijving

Opdracht

Het RIEC Amsterdam-Amstelland wil een adviseur bedrijfsvoering inhuren voor het realiseren van concrete resultaten op het gebied van bedrijfsvoering, financiën en HRM.

Doel van de opdracht:

  • Opleveren van een geactualiseerde begroting 2026-2027 inclusief prognoses.

  • Realiseren van een rechtmatig inkoopproces conform aanbestedingsregels.

  • Opstellen van HRM-adviesdocumenten en personeelsdossiers.

  • Levering van managementrapportages en subsidie-verantwoording.

Resultaten

  • Begroting en prognoses opgeleverd.

  • Inkoopdossiers conform wet- en regelgeving.

  • HRM-documenten en personeelsdossiers opgeleverd.

  • Rapportages en verantwoordingen ingediend.

Eisen

  • Minimaal afgeronde WO-opleiding in Bestuurskunde of Bedrijfskunde.

  • Minimaal 10 jaar ervaring in bedrijfsvoering, financieel management en planning & control.

  • Aantoonbare kennis en ervaring met het brede pallet aan bedrijfsvoering aspecten inkoop, HRM en planning & control.

  • Kennis van HRM-processen, personeelsbeleid en het opstellen van adviesdocumenten.

  • Ervaren in het opstellen van begrotingen, prognoses en managementrapportages.

  • Sterk in samenwerking met diverse stakeholders en bestuurlijke organisaties.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare ervaring met financiële jaarafsluitingen en het doorlopen en begeleiden van de daarbij behorende accountantscontrole.

  • Aantoonbare meerjarige ervaring (>10 jaar) in het faciliteren van uitvoeringsorganisaties, complexe programma’s en projecten en samenwerkingsverbanden – allen binnen de overheid.

  • Aantoonbare kennis van en ervaring met de werkprocessen van politie en gemeenten op het gebied van bedrijfsvoering (>3 jaar).

  • Werkervaring bij een RIEC-bureau en/of de daarbij behorende bestuurlijke dynamiek tussen de ketenpartners enerzijds en met het ministerie van J&V anderzijds.

Competenties

  • Organiseren, coördineren en structureren van processen.

  • Analytisch en strategisch inzicht.

  • Onafhankelijk, betrouwbaar en bestuurlijk sensitief.

  • Oplossingsgericht en communicatief vaardig.

Vaardigheden

  • Bedrijfsvoering en financieel management.

  • Inkoop en leveranciersmanagement.

  • HRM-advies en personeelsdossiers.

  • Planning & Control en rapportages.

Organisatie en team

Het RIEC Amsterdam-Amstelland is een samenwerkingsverband van overheidspartners (Politie, OM, Belastingdienst, gemeenten) met als doel het verstoren van ondermijnende criminaliteit en de drugseconomie. Het RIEC-bureau ondersteunt deze samenwerking en richt zich op bedrijfsvoering, financien en HRM.

Gespreksinformatie

Planning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op woensdag 10 december 2025 tussen 13:00 en 16.00 uur. De gesprekken vinden online via MS Teams plaats. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Gesprek

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Beoordelingscriteria:

  • Verificatie van de cv.

  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.

  • Competenties voor deze uitvraag.

  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Niets over bekend.

De zittende kandidaat wordt verzocht om zich in te schrijven voor deze uitvraag.

Aanleveren na gunning:

  • VOG

  • Geactualiseerde UEA

  • Verklaring van geheimhouding en integriteit

  • Verklaring betalingsgedrag fiscale verplichtingen

Randvoorwaarden

  • Opdrachtnemer werkt op eigen locatie en met eigen middelen.

  • Geen vaste werktijden; alleen afgesproken deadlines.

  • Geen verplichting tot deelname aan interne vergaderingen, tenzij noodzakelijk.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.