Logo van Gemeente Ameland
Logo van Gemeente Ameland

Projectleider en Adviseur Warmte

Jelmeraweg 1, 9162 EA Ballum, Nederland

Sluit over 16 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2027

Uren per week:

8

Publicatiedatum:

2 dec 2025
Opdracht tarief 135Opdracht uren 8

Omschrijving

Opdracht

Ameland wil koploper zijn in de energietransitie en wil de landelijke opgave uit het Klimaatakkoord, 2050 geen CO2 uitstoot meer, in 2035 bereikt hebben. Dit betekent dat we niet alleen innovatieve  (op alle gebied) oplossingen zoeken maar dit ook doen in nauwe samenwerking met onze inwoners en bedrijven.

Vanaf 2023 is het warmteproces met onze inwoners in gang gezet. Wij hebben meerdere onderzoeken laten uitvoeren. De warmteroute spits zich toe op stapsgewijze route van passende energie- en warmtebronnen tot aan de eindgebruiker (bewoner). Het door ontwikkelen van Ameland Warmtelevering BV kan deel uitmaken van de werkzaamheden.

Het managementteam is op zoek naar externe ondersteuning in de functie van een projectleider en adviseur warmte.

Verantwoordelijkheden:

  • Opstellen en afstemmen van de warmtetransitie over de (technische) over de warmteoplossingen en de energietransitie intern en extern. Deze adviseur is daarin de linking-pin.

  • Het coördineren en waar nodig uitvoeren van het warmtetransitieproces.

  • Intern adviseren over het te volgen warmtetransitieproces.

  • In voorkomende gevallen afstemmen van het warmtetransitieproces met externe partners die met Ameland samenwerken.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

  • Ruime aantoonbare werkervaring als adviseur op dit specifiek vakgebied.

  • Minimaal een relevante afgeronde opleiding op HBO niveau.

  • Ervaring met het werken op een Waddeneiland.

  • Ervaring in het beoordelen en opzetten van businesscases in de warmtetransitie.

  • Goede beheersing van de Engelse taal, zowel spreken als schrijven.

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %

Wensen

  • U voegt een bijlage toe (bijlage 1) met uw motivatie om deze opdracht te kunnen/willen invullen.
    Gewicht: 20 %

  • Kennis en ervaring in de rol van adviseur op dit vakgebied.
    Gewicht: 40 %

  • Bereidheid het eventuele 'toetsend' interview aan te gaan.
    Gewicht: 40 %

Competenties

  • minimaal een relevante afgeronde HBO – opleiding;

  • ruime ervaring als adviseur op dit specifiek vakgebied;

  • aantoonbare ervaring met de uit te voeren werkzaamheden;

  • kennis en ervaring in het werken in een complexe politiek;

  • maatschappelijke omgeving;

  • de voor deze functie noodzakelijke competenties, zoals goede mondelinge en schriftelijk uitdrukkingsvaardigheden, goed kunnen samenwerken etc.;

  • ervaring met het opzetten van warmtebedrijven en het beoordelen en opzetten van businesscases in de warmtetransitie;

  • werkervaring op het vakgebied op minimaal een Waddeneiland;

  • foutloos spreken en schrijven van de Engelse taal.

Organisatie en team

Bij de gemeente Ameland werken we mét mensen, vóór mensen. Of het nu gaat om zorg, onderwijs, verkeer, ruimtelijke ordening of een schone en duurzame gemeente; elke dag bouwen wij aan een fijne en veilige omgeving voor onze inwoners, ondernemers en gasten. Wil jij jouw talenten benutten en een waardevolle bijdrage leveren aan de gemeente Ameland om op deze wijze onze unieke Waddengemeente ook in de toekomst zelfstandig en volwaardig te kunnen laten zijn? Dan is de gemeente Ameland op zoek naar jou!

Gespreksinformatie

Als Inschrijver geselecteerd is, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het (online) interview.

Verwachte planning: 29 december 2025; hier graag rekening mee houden.

Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

Ja, 1 x 18 maanden

CV-eisen

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Tarief

Als richtlijn voor het uurtarief geldt het maximale bedrag per uur, exclusief BTW en reis-en verblijfskosten.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2026 tot 1 juli 2027 voor ca 8 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 18 maanden.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr