Adviseur Fysieke Leefomgeving

Jelmeraweg 1, 9162 EA Ballum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 115,00 24-36 Friesland

Begindatum:

1 feb 2025

Einddatum:

1 jun 2025

Uren per week:

24-36

Publicatiedatum:

3 jan 2025

Opdracht omschrijving
Bij de gemeente Ameland werken we mét mensen, vóór mensen. Of het nu gaat om zorg, onderwijs, verkeer, ruimtelijke ordening of een schone en duurzame gemeente; elke dag bouwen wij aan een fijne en veilige omgeving voor onze inwoners, ondernemers en gasten. Wil jij jouw talenten benutten en een waardevolle bijdrage leveren aan de gemeente Ameland om op deze wijze onze unieke Waddengemeente ook in de toekomst zelfstandig en volwaardig te kunnen laten zijn? Dan is de gemeente Ameland op zoek naar jou!

Vanwege het vertrek van een collega bij ons cluster Fysieke Leefomgeving zijn wij op zoek naar externe ondersteuning in de functie van:

Adviseur Fysieke Leefomgeving
De nadruk van de werkzaamheden betreft coördinatie en advies op het gebied van ruimtelijke ordening en de Omgevingswet; de opbouw van het omgevingsplan; het beoordelen van planologische verzoeken; beleidsvoorbereiding en contact met ruimtelijke adviesbureaus en collega (Wadden)gemeenten.

Verantwoordelijkheden

Specifieke werkzaamheden:

  • Coördinatie en opbouw van het omgevingsplan. Uitvoering ligt bij het ruimtelijk adviesbureau. Er is een casco opgebouwd op basis van het oude bestemmingsplan. Deze moet verder worden ingevuld. Hiervoor moeten bestaande verordeningen, regels en beleidsdocumenten worden ‘vertaald’.

  • Adviserende rol bij het tot stand komen van de omgevingsvisie en verschillende beleidsstukken.

  • Verdere implementatie van de Omgevingswet.

  • Intern en extern advies op het gebied van ruimtelijke ordening.

  • Afhandelen van aanvragen wijziging omgevingsplan en principeverzoeken.

  • Afhandelen verzoeken nadeelcompensatie.

  • Ondersteuning bij juridische procedures of procesvertegenwoordiging. 

Onze ideale kandidaat herkent zich in de volgende beschrijving:

  • Je bent in het bezit van minimaal een afgeronde HBO/WO opleiding;

  • Je beschikt over ruime ervaring (5 jaar) als adviseur op dit specifiek vakgebied;

  • Je hebt aantoonbare ervaring met de uit te voeren werkzaamheden;

  • Je hebt een goede bestuurlijk-politieke antenne en bent een goede (strategische) sparringpartner voor collega’s en bestuur;

  • Je weet, na een goede analyse, je kennis in adviezen om te zetten die goed en praktisch aansluiten bij het primaire proces;

  • Je bent proactief, schakelt snel en bent steeds op zoek naar kansen en oplossingen;

  • Je hebt een gezonde doenersmentaliteit en werkt samen vanuit een open en positieve houding.

  • Ervaring op het gebied van procesvertegenwoordiging is een pré.  

Selectiecriteria:

  • kandidaat is op korte termijn beschikbaar voor de duur van in eerste instantie 4 maanden (tot en met mei 2025) met optie tot verlenging;

  • tarief €100,- tot €115,- per uur excl. Btw en incl. reis- en verblijfskosten;

  • wij selecteren een kandidaat op basis van economisch meest voordelige inschrijving;

  • de inkoopvoorwaarden van Gemeente Ameland zijn van toepassing.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 februari 2025 tot en met 1 juni 2025 voor 24 tot 36 uren per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

  • Ruime aantoonbare werkervaring als adviseur op dit specifiek vakgebied. Graag hier toelichten. Dit criterium is een eis. Een toelichting is verplicht.

  • Minimaal een relevante afgeronde opleiding op HBO niveau. Graag hier toelichten. Dit criterium is een eis. Een toelichting is verplicht.

  • Motivatie om de opdracht te vervullen. Graag hier toelichten. Dit criterium is een eis. Een toelichting is verplicht.

Wensen

  • U voegt een bijlage toe (bijlage 1) met uw motivatie om deze opdracht te kunnen/willen vervullen. Gewicht: 20 % Een toelichting is verplicht (20%)

  • Kennis en ervaring in de rol van adviseur op dit vakgebied. Gewicht: 40 % Een toelichting is verplicht

  • Interview Gewicht: 40 % Een toelichting is verplicht (bereidheid het eventuele ‘toetsend’ interview aan te gaan).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.