Logo van Gemeente Altena
Logo van Gemeente Altena

Projectmedewerker Mobiliteit

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

26 nov 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw werk

Als projectmedewerker Mobiliteit speel je een belangrijke rol binnen het Programma Mobiliteit van de gemeente Altena. Je ondersteunt verschillende projecten, zoals de verbreding van de A27 en het fietsnetwerk, en bent verantwoordelijk voor het organiseren, coördineren en communiceren rondom deze projecten. Je werkt nauw samen met de programmamanager en diverse interne en externe stakeholders om ervoor te zorgen dat projecten soepel verlopen en de strategische doelen van het programma worden behaald.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Je ontwikkelt en voert communicatieplannen uit om bewoners, ondernemers en medewerkers te informeren.
  • Je organiseert, bereidt voor en begeleidt bijeenkomsten zoals informatieavonden, inspraakmomenten en interne overleggen.
  • Je werkt samen met projectleiders en draagt bij aan strategische planning en voorbereiding van besluitvorming.
  • Je bewaakt de voortgang, planning en samenhang van projecten en signaleert knelpunten tijdig.
  • Je stelt rapportages op over projectvoortgang, risico's en knelpunten en houdt alle betrokkenen op de hoogte.
  • Je onderhoudt contacten met interne en externe stakeholders en fungeert als vast aanspreekpunt binnen de projecten.
  • Je verzorgt secretariële en organisatorische ondersteuning van de programmamanager en collega's binnen het programma.
  • Je ondersteunt processen zoals vergunningverlening, planningsbewaking en afstemming met relevante partners.
  • Je coördineert communicatie rondom afsluitingen en werkzaamheden, in samenwerking met communicatieadviseurs.

Eisen

  • Deze opdracht kan niet ingevuld worden door een ZZP-er. Kandidaat is geen ZZP-er en is op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst bij uw bureau.
  • Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze mag niet ouder zijn dan 3 maanden.
  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht.
  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met projectmatig werken en het organiseren van bijeenkomsten of evenementen. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties. Dit moet blijken uit het CV.
  • Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met het organiseren van interne en externe bijeenkomsten en overleggen. Dit moet blijken uit het CV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een relevant netwerk in Altena is een pré.
  • Kandidaat heeft recente ervaring als projectmedewerker binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met mobiliteitsprojecten of fietsnetwerken binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Kandidaat heeft ervaring met digitale systemen en samenwerkingsomgevingen zoals MsTeams, Sharepoint, Onenote en Pepperflow.
  • Kandidaat heeft ervaring met coördineren en bewaken van planning en projecten.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het organiseren van bewonersavonden en participatiebijeenkomsten.
  • Kandidaat heeft ervaring met samenwerking met Rijkswaterstaat en / of grote projectpartners.

Competenties

  • MBO+ werk- en denkniveau, aantoonbaar via opleiding of werkervaring.
  • Sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Handig met digitale systemen, waaronder Microsoft Teams.
  • Affiniteit met mobiliteit en het werken bij een lokale overheid.
  • Je bent verbindend, proactief en goed georganiseerd.
  • Je houdt overzicht, ziet knelpunten vroegtijdig aankomen en durft deze bespreekbaar te maken.
  • Je communiceert helder, werkt gestructureerd en weet collega's en stakeholders mee te nemen in jouw aanpak.
  • Je bent enthousiast over mobiliteitsopgaven en draagt bij aan een optimale uitvoering van de projecten.
  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit.

Organisatie en team

Klant: Gemeente Altena
Afdeling: Ruimtelijk beheer
Werklocatie: Gemeentehuis

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: ja

Werkdagen: maandag t/m vrijdag

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr