Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectadviseur

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 24 Noord-Brabant

Begindatum:

4 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

25 jul 2025

Omschrijving

Gemeente Altena zoekt tijdelijk een zelfstandige projectadviseur grondzaken met specialistische kennis ter versterking van het team. Je voert 7 duidelijk afgebakende opdrachten uit, elk gericht op concrete resultaten die bijdragen aan de ontwikkeling van onze gemeente. Deze opdrachten zijn projectmatig en aanvullend aan de reguliere werkzaamheden van de afdeling grondzaken.

Jij bent verantwoordelijk voor het behalen van de afgesproken resultaten binnen diverse grondzaken- en vastgoedvraagstukken. Je bepaalt zelfstandig hoe je deze resultaten bereikt, binnen de kaders van wet- en regelgeving en bestuurlijke belangen. De uitvoering is plaats- en tijdonafhankelijk, op basis van jouw professionele planning en inzicht. Deelname aan reguliere werkoverleggen vindt niet plaats; alleen noodzakelijke projectafspraken worden bijgewoond.

Voor de uitvoering ontvang je een gemeentelijke laptop, uitsluitend verstrekt ter waarborging van informatiebeveiliging en toegang tot gemeentelijke systemen. Er worden geen andere bedrijfsgebonden middelen of organisatorische ondersteuning verstrekt.

Werkzaamheden:

  • Verplaatsing volkstuinen
  • Uitgifte pachtgronden o.b.v. herijkt pachtbeleid met duurzaamheidseisen
  • Evaluatiekader snippergroenbeleid
  • Herontwikkeling bedrijfslocatie
  • Onderhandeling woningbouwproject Nieuwendijk
  • Procesbeschrijving grondverwerving & vastgoedovereenkomsten
  • Onderhandelingen WVG-projecten

Resultaten:

  • Concreet advies met onderbouwd stappenplan.
  • Uitgifte van pachtgronden.
  • Bestuurlijk gereed evaluatiekader.
  • Adviesdocument met voorstel ontwikkelrichting.
  • Conceptovereenkomst en afsprakenlijst.
  • Procesdocument gereed voor interne implementatie.
  • Overzicht en afsprakenregister.

Eisen

  • WO werk- en denkniveau, opleiding vastgoed, gebiedsontwikkeling of privaatrecht.
  • Aantoonbare ervaring met vastgoedrecht (huurrecht, pachtrecht, verbintenissenrecht).
  • Ervaring met verwervingsprocessen, gebiedsontwikkeling en beleidsvorming.
  • Vaardig in onderhandelen en opstellen van heldere bestuurlijke documenten.
  • Communicatief sterk, mondeling en schriftelijk.
  • Politiek-bestuurlijk sensitief.
  • Resultaatgericht, zelfstandig en meedenkend in kansen en oplossingen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je levert producten op volgens afspraak, waarbij jij volledig bepaalt hoe je tot het resultaat komt.
  • Je maakt geen deel uit van de reguliere organisatieprocessen en bent niet onderworpen aan directe dagelijkse aansturing.

Competenties

Organisatie en team

Gemeente Altena zoekt tijdelijk een zelfstandige projectadviseur grondzaken met specialistische kennis ter versterking van het team. Je voert 7 duidelijk afgebakende opdrachten uit, elk gericht op concrete resultaten die bijdragen aan de ontwikkeling van onze gemeente. Deze opdrachten zijn projectmatig en aanvullend aan de reguliere werkzaamheden van de afdeling grondzaken.

Dit betreft een tijdelijke, projectmatige opdracht, aanvullend op de reguliere interne capaciteit.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Opdrachtomvang: circa 400 uur.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur