Logo van Gemeente Alphen aan den Rijn
Logo van Gemeente Alphen aan den Rijn

Technisch Projectleider Asfaltcentrale

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

8 - 16

Publicatiedatum:

16 dec 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 8 - 16

Omschrijving

Opdracht

Sector Ingenieursbureau is verantwoordelijk voor het projectmatig realiseren van civiel- en cultuurtechnische projecten. De projecten kunnen betrekking hebben op ruimtelijke ontwikkeling en op herinrichting van de openbare ruimte. Van initiatieffase tot en met de overdracht aan de beheerders. Projecten in de openbare ruimte worden steeds complexer door de verschillende opgaven en vraagstukken die in de projecten samenkomen. Denk daarbij aan Omgevingswet, leefbaarheid, mobiliteit, duurzaamheid, klimaatadaptatie, energietransitie en assetmanagement.
Daarnaast zitten wij in de transitie naar Gebiedsgericht Werken. De complexiteit van projecten vraagt om strategische afwegingen en rekenschap van de politieke, financiële en/of maatschappelijke impact.

Op de voormalige asfaltcentrale aan de Zaagmolenweg wordt de komende periode een woningbouwproject met 225 woningen gerealiseerd - De Centrale. Gemeente Alphen aan den Rijn is verantwoordelijk voor het bouwrijp maken van het gebied en de inrichting van de toekomstige openbare ruimte (woonrijp maken). Voor dit project zijn we opzoek naar een ervaren technisch projectleider.

Als technisch projectleider ben jij het technisch geweten van het project en het eerste aanspreekpunt voor de projectleider. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van het technisch programma van eisen en de voorbereiding van het project BRM en WRM Ontwikkeling De Centrale.

We verwachten de volgende resultaten:

  • Gedurende het voorbereidingsproces ben jij verantwoordelijk voor de kwaliteit van de ontwerpproducten en het contract.

  • Advisering richting projectteam over de technische haalbaarheid van het integrale ontwerp.

  • Samen met de projectleider ben je verantwoordelijk voor het omgevingsmanagement in het voorbereidingsproces.

  • Afstemming en coördinatie van nutspartijen tijdens de voorbereiding van het project.

  • Bij uitbesteding van ingenieursdiensten zorg jij voor een duidelijke opdrachtformulering en de kwaliteitsborging op basis van de ontwerpuitgangspunten.

  • Bewaking van de voortgang en coördinatie van de externe ingenieursdiensten.

  • Toetsing van het ontwerp openbare ruimte en de overige ontwerp- en contractgerelateerde producten, waar nodig betrek je de andere disciplines in dit proces.

  • In afstemming met het projectteam bedenken van maatregelen ter verbetering van de kwaliteit van de openbare ruimte.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van Civiele techniek;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als technisch projectleider bij of in opdracht van een gemeente;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met verschillende contactvormen UAV en UAVgc;

  • Aantoonbare werkervaring als technisch projectleider met het omgevingsmanagement in het voorbereidingsproces;

  • Beschikbaar per januari 2026 voor minimaal 24 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Technisch Projectleider op het gebied van civiele techniek (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van het technisch programma van eisen van complexe projecten in de openbare ruimte (20 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met het opstellen planningen, ramingen en aanbestedingsstukken (20 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het regisseren van de samenwerking met externe marktpartijen (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met werken in een omgeving met slappe bodem /zettingsgevoelig gebied (10 punten).
  • Maximum uurtarief van €110,- exclusief btw / inclusief reiskosten woon- en werkverkeer (10 punten).

Competenties

Je bent een verbinder, weet van aanpakken, luistert goed en je communiceert helder.
Je weet tegenstrijdige belangen en standpunten samen te brengen tot reële en gedragen oplossingen, binnen de vastgestelde kaders.

Organisatie en team

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Uitnodiging voor een selectiegesprek
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 5 januari 2026 vanaf 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 23 december 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 3x 6 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 professional

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Fee administratieve partner
De administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);

  • Bring Your Own Device; in alle gevallen faciliteert de gemeente de laptop, mobiel dient zelf te worden meegebracht.

  • Beroepsaansprakelijkheid voor €250.000 euro per aanspraak: Ja

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo