Logo van Gemeente Alphen aan den Rijn
Logo van Gemeente Alphen aan den Rijn

Contractmanager UAV-GC

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2028

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

25 nov 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 16 - 20

Omschrijving

Opdracht

Inzet van specialistische kennis op het gebied van contractmanagement van geintegreerde contracten (op basis van de UAV-GC 2005) door middel van systeemgerichte contractbeheersing (SCB) toegepast op het contract van de Fietsbrug Aarkanaal gedurende de uitvoering fase met ingang van 2 januari 2026 tot geschat einde project november 2026. Als contractmanager van de opdrachtgever ben je verantwoordelijk voor de contractbeheersing.

Werkzaamheden:

  • Mede toetsing van stukken die ter toetsing en acceptatie worden aangeleverd;

  • Opstellen toetsingsrapportages;

  • Opstellen meldingen van uit de opdrachtgever naar de opdrachtnemer;

  • Opstellen van stukken om de opdrachtnemer kortingen op basis van de EMVI bedragen op te kunnen leggen;

  • Bemiddelen in de verhouding tussen OG en ON die momenteel verstoord is

  • Ondersteuning van de Projectleider Fietsbrug Aarkanaal

Resultaten

Voor project Groot onderhoud Kadeconstructie Rijndijk West gedurende doorlooptijd van het project van 2 januari 2026 tot geschat einde juni 2028 verwachten we de volgende resultaten:

  • Inventarisatie van het contractgebied

  • Opstellen van een uitvraag voor een ingenieursbureau dat het contract daadwerkelijk gaat opstellen.

  • Het begeleiden en beoordelen van de producten die het door gemeente Alphen aan den Rijn ingehuurde ingenieursbureau levert.

  • Intern gemeentelijk laten toetsen van het contract door o.a. directievoerder en projectleider civiel.

  • Zorgen voor afstemming tussen interne afdelingen, externe adviseurs, aannemer en stakeholders waaronder HHR.

  • Zorg dragen dat de contractuele samenwerking en beheersbaarheid binnen hetUAG-GC contract goed geborgd wordt.

  • Sturen op voorkomen van hinder en hinderbeleving.

  • Adviseren van projectleiding over de voortgang.

Eisen

  • Beschikbaar per 2 januari 2026 voor tenminste 16 uur per week;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding Civiele Techniek;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met contractmanagement (UAV-GC);
  • Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met contractmanagement (UAV-GC) binnen een gemeentelijke instelling;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van communicatie tussen opdrachtgever en opdrachtnemer;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met Civieltechnische projecten binnen een gemeentelijke instelling;

  • Aantoonbare werkervaring met zowel gebieds-/ en omgevingsmanagent als met crisismanagement (benoem deze punten in het cv);

  • Maximaal uurtarief van 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon- en werkverkeer.

Competenties

  • Resultaatgericht;

  • Vakinhoudelijk deskundig en accuraat;

  • Communicatief vaardig;

  • Proactief en samenwerken en organiseren;

  • Organisatievermogen;

  • Teamspeler:

  • Flexibel:

  • Planmatig sterk:

  • Stressbestendig.

Organisatie en team

Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.
In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied.
132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. De complexiteit van projecten vraagt om strategische afwegingen en rekenschap van de politieke, financiële en/of maatschappelijke impact. 

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 9 december 2025, 09:00 uur uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 8 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Opties verlenging

2 x 3 maand(en)

Fee

De opdrachtgever brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands;

  • Minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);

  • Bring Your Own Device; in alle gevallen faciliteert de gemeente de laptop, mobiel dient zelf te worden meegebracht.

  • Beroepsaansprakelijkheid voor 250.000 euro per aanspraak: Ja

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr