Vergunningverlener Omgevingswet

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
105 36 uur Friesland

Begindatum:

14 apr 2025

Einddatum:

13 okt 2025

Uren per week:

36 uur

Publicatiedatum:

20 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Achtkarspelen is sinds begin dit jaar weer een zelfstandige gemeente. Het team Veiligheid, Toezicht, Handhaving & (Omgevings)vergunningen bestaat uit leuke en enthousiaste collega’s die nauw met elkaar samenwerken. Op dit moment wordt er gewerkt aan de opbouw van het team. Daarnaast staat het team voor grote uitdagingen.

Als Vergunningverlener Omgevingswet ben je verantwoordelijk voor het beheren van zowel complexe als minder complexe situaties op het gebied van bouwen en ruimtelijke ordening. Je behandelt en handelt procedureel aanvragen af voor Omgevingswet-activiteiten die betrekking hebben op bouwen en ruimtelijke ordening, evenals andere gerelateerde Omgevingsactiviteiten.

Deze functie is ingeschaald in schaal 9 cao SGO.

Verantwoordelijkheden
Als Vergunningverlener Omgevingswet heb je de volgende taken en verantwoordelijkheden:

  • Beheren van casemanagement in complexe en minder complexe situaties op het gebied van bouwen en ruimtelijke ordening.

  • Behandelen en procedureel afhandelen van aanvragen voor Omgevingswet-activiteiten bouwen en ruimtelijke ordening en andere gerelateerde Omgevings-activiteiten.

  • Adviseren over de uitvoeringsaspecten binnen je specialisme.

  • Uitvoeren van beleid op het gebied van toetsing en vergunningen binnen je specialisme.

  • Bijdragen aan de behandeling van zienswijzen en bezwaar- en beroepsprocedures.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 14 april 2025 tot en met 13 oktober 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De opdracht is voor 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.

Eisen

  1. U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  2. U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

  3. Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding in de richting van Bouwkunde of vergelijkbaar.

  4. Kandidaat heeft aanvullende specialisaties in het vakgebied (bijvoorbeeld ABW I / II).

  5. Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring als vergunningverlener. (voorbeeld eis)

  6. Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

  7. Het maximaal uurtarief is € 105,-

Gunningscriteria

  1. Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
    30 %

  2. Mate van ervaring als vergunningverlener Omgevingswet.
    30 %

  3. Mate waarin de kandidaat aansluit bij de opdracht.
    40 %

Let op!: De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.