Specialisten Backoffice Burgerzaken

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
€ 90,00 34 - 36 uur per week Friesland

Begindatum:

6 jan 2025

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

34 - 36 uur per week

Publicatiedatum:

28 nov 2024

Omschrijving van de opdracht
Achtkarspelen is begin volgend jaar weer een zelfstandige gemeente. We zijn ambitieus en willen de volgende stap zetten. Mensen met frisse energie geven we ruimte om mee te bouwen aan onze nije organisatie. Een flinke klus met veel uitdagingen. Daar horen nieuwe collega’s bij. We zoeken aanpakkers, die hebben we keihard nodig.

Het Team Ondersteuning en Dienstverlening is op zoek naar tweeenthousiaste specialisten backoffice burgerzaken die "echte professionals " zijn als het gaat om het juist, betrouwbaar en actueel houden van de Basisregistratie Personen. Daarnaast leveren de kandidaten maatwerk en kwaliteit bij complexe vraagstukken rondom afstamming, nationaliteit, naamrecht, identiteit, (buitenlandse) brondocumenten en verzoeken.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. 

Verantwoordelijkheden
Binnen het werkveld zijn de kandidaten verantwoordelijk het  zorgdragen van de dagelijkse werkzaamheden zoals het berichtenverkeer en het inklaren van waardedocumenten.  

Wat ga je doen? 
Mede in het kader van de opbouw maar ook bij het uitvoeren van de dagelijkse ‘going concern’: 

  • Verwerken, corrigeren en controleren van (complexe) mutaties in de BRP;

  • Beoordelen en zelfstandig beslissen op aangiften briefadres;

  • Uitvoeren van adresonderzoeken;

  • Zorgdragen voor de uitvoering van eerste inschrijving, hervestiging uit het buitenland en emigratie;

  • Beoordelen (buitenlandse) brondocumenten op vormvereisten, inhoud en echtheidskenmerken;

  • Zelfstandig afnemen van de Verklaring Onder Ede (VOE).

Taken met betrekking tot de Burgerlijke Stand:

  • Zorgdragen voor de informatievoorziening over en afhandeling van (complexe) producten en vraagstukken op het gebied van Burgerlijke Stand en Internationaal Privaatrecht (IPR);

  • Opmaken van alle voorkomende akten en latere vermeldingen van de Burgerlijke Stand;

  • Uitvoeren van de werkzaamheden die verband houden met het bijhouden van de registers;

  • Uitvoering geven aan de Wet op de Lijkbezorging binnen het taakveld Burgerzaken.

Overige taken die tot het werkveld behoren zijn:

  • Verrichten van uitvoerende werkzaamheden binnen de organisatie van verkiezingen;

  • Adviseren van frontofficemedewerkers bij complexe(re) burgerzaken aangelegenheden;

  • In behandeling nemen en organiseren van naturalisatie- en optieverzoeken en de naturalisatie- en optieceremonies;

  • Uitvoeren van erfgenamenonderzoeken uit voor notarissen;

  • Behandelen van (complexe) verzoeken gegevensverstrekking;

  • Ondersteunen BRP-beheerder bij het uitvoeren van de jaarlijkse zelfevaluatie BRP en reisdocumenten;

  • Toetsen aangiften en verzoeken met toepassing van nationale en internationale wet- en regelgeving en handelt deze zelfstandig af, met inachtneming van de Algemene Wet Bestuursrecht (Awb).

Beschikbaarheid
De kandidaten zijn inzetbaar vanaf 6 januari 2025 tot en met 30 juni 2025 voor 34 en 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor twee kandidaten respectievelijk voor 34 en 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de cao SGO ingeschaald op functieschaal 8. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 17 december 2024.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

  • De kandidaat heeft Hbo werk- en denkniveau.

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring als BRP specialist.

  • De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

  • De kandidaat beheerst de Engelst taal en heeft een positieve houding tegenover de Friese taal.

  • De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Wensen

De kandidaat heeft relevante opleidingen en cursussen op het gebied van BRP en Burgerlijke Stand (34%)

De kandidaat heeft ervaring en feeling met software applicaties als IZRM en IBurgerzaken. (33%)

De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring binnen het vakgebied Burgerzaken. (33%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur