Begindatum:
1 mei 2025Einddatum:
1 nov 2025Uren per week:
28Publicatiedatum:
16 apr 2025Opdracht omschrijving
Ben jij een betrokken professional met hart voor mensen? Voor een tijdelijke periode van een half jaar zoeken wij een Sociaal werker Werk & Inkomen die inwoners begeleidt naar werk of maatschappelijke deelname. Meedoen is daarbij de norm, werken het doel. Je voert daarvoor regie op een eigen caseload waarbij jij écht het verschil maakt voor onze inwoners.
Deze functie is ingeschaald in schaal 9 cao SGO.
Verantwoordelijkheden
Als Sociaal Werker Werk & Inkomen ben jij degene die de inwoners van onze gemeenten begeleidt naar werk en maatschappelijke betrokkenheid. Met jouw deskundigheid en enthousiasme zet je de inwoner in zijn of haar kracht. Door jouw werk help je mee aan een inclusieve samenleving, waarbij iedereen de kans krijgt om een bijdrage te leveren en zichzelf te ontwikkelen.
Op hoofdlijnen gaat het om de volgende rollen en taken:
Je ondersteunt en motiveert inwoners die onder de Participatiewet vallen richting werk of maatschappelijke participatie;
Je bepaalt prioriteiten en zet acties uit op basis van de situatie van de inwoner;
Je werkt samen met collega’s en externe partijen om een breedbeeld te krijgen van de ondersteuningsbehoefte;
Je stelt plannen van aanpak op, gebaseerd op de situatie van de inwoner; wat kunnen inwoners zelf of met ondersteuning uit hun eigen netwerk;
Je beslist over de inzet van re-integratiemiddelen om participatie van de inwoner in te bevorderen;
Je volgt de inwoner voor langere tijd en legt dit vast in het systeem;
Je hebt affiniteit met inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt;
Jij helpt de organisatie om elke dag vooruitgang te boeken.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2025 tot en met 31 oktober 2025 voor 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 28 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 24 april 2025. We vragen hier rekening mee te houden.
CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Eisen
U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.
U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.
Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding relevant voor de opdracht.
Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in het ondersteunen en begeleiden van mensen richting participatie en werk in de afgelopen 5 jaar.
Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
De kandidaat heeft ervaring in werken met de Participatiewet en met andere relevante wet- en regelgeving.
Het maximale uurtarief is € 80,-
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. Is de aangeboden kandidaat een ZZP'er zoals hiervoor benoemd?
Competenties
Te toetsen in interviewfase
Empathisch en gericht op samenwerking met anderen binnen en buiten de organisatie.
Een goede beheersing van gesprekstechnieken en zorgdragen voor een sluitende administratie.
Lef en creativiteit om nieuwe oplossingen te vinden voor complexe vraagstukken
Gunningscriteria
Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
40 %
Mate van ervaring als sociaal werker werk en inkomen.
40 %
Kennis van VSO/PRO
20 %
Let op!: De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.