Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland
Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
4 jun 2025Opdracht omschrijving
Wij zijn voor het team Veiligheid, Toezicht, Handhaving en Vergunningen op zoek naar een juridisch medewerker vergunningen. Wij zijn wij op zoek naar een professional met ruime werkervaring binnen het vakgebied die ons kan ondersteunen.
Als Juridisch Medewerker Vergunningen ben jij de expert die adviseert en beoordeelt op het gebied van juridische vraagstukken binnen het omgevingsrecht. Je ontwikkelt beleid op aanvraag en draagt bij aan beleidsontwikkeling. Je speelt een cruciale rol in de afhandeling van vergunningaanvragen en juridische procedures binnen de gemeente.
Je bent een enthousiaste collega die het een uitdaging vindt om de leefomgeving van onze gemeente aantrekkelijker te maken en te houden. Je bent daarbij flexibel, oplossingsgericht en je durft door te pakken in lastige situaties.
Deze functie is ingeschaald in schaal 10 cao SGO.
Verantwoordelijkheden
Op hoofdlijnen gaat het om de volgende rollen en taken:
Adviseren over diverse juridische vraagstukken op het terrein van het omgevingsrecht, met name Bouwen en RO;
Behandelen van bezwaar- en beroepschriften, verzoeken voorlopige voorzieningen en zienswijzen en het opstellen van verweerschriften en pleitnota’s, alsmede het vertegenwoordigen van de gemeente bij de behandeling daarvan;
Toetsen van aanvragen aan het bestemmings- en inpassingsplan en het beoordelen van ontheffingsmogelijkheden;
Beoordelen van het wel of niet meewerken aan een initiatief en planologische medewerking;
Voorbereiden, motiveren, opstellen en laten nemen van een afwijkingsbesluit;
Uitvoeren van andere voorkomende juridische taken binnen het team.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
De opdracht is voor 24 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.
CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Eisen
U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.
U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.
Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding Rechten.
Kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante en recente werkervaring als juridisch medewerker vergunning in de afgelopen 5 jaar.
De kandidaat heeft ervaring met werken bij een gemeentelijke organisatie.
De kandidaat is bekent met de problematiek in de gemeente Achtkarspelen.
Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. Is de aangeboden kandidaat een ZZP'er zoals hiervoor benoemd?
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %
Wensen
Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
40 %
Mate waarin de motivatie aansluit bij het team en de organisatie.
40 %
Een positieve houding ten opzichte van de Friese taal, passieve beheersing van de Friese taal is een pré.
20 %
Let op!:
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.