Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beleidsmedewerker Facilitair

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Sluit over 16 dagen
90 24 Friesland

Begindatum:

13 okt 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

16 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Achtkarspelen is, vanwege ziektevervanging, op zoek naar een tijdelijke beleidsmedewerker Facilitair. De beleidsmedewerker Facilitair is verantwoordelijk voor het soepel en efficient uitvoeren van facilitaire processen binnen het gemeentehuis. Deze functie is ingeschaald in schaal 9 cao Gemeenten.

Vanwege de aard en inhoud van deze opdracht is het belangrijk om te voldoen aan de richtlijnen van de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA). Om schijnzelfstandigheid te voorkomen, is inschrijving uitsluitend mogelijk voor partijen die personeel in loondienst beschikbaar stellen.Dit betekent dat zelfstandigen zonder personeel (zzpers), evenals bvs met enkel een directeur-grootaandeelhouder, helaas niet in aanmerking komen voor deze opdracht. Ook inschrijvingen via detacheringsbureaus, brokers, uitzendorganisaties of andere intermediairs die zzpers aanbieden, kunnen niet worden meegenomen in de beoordeling ongeacht de aard van de contractuele relatie.Alleen kandidaten die aantoonbaar in loondienst zijn bij de inschrijvende partij komen in aanmerking voor gunning. De gemeente behoudt zich het recht voor om bij twijfel aanvullende documentatie op te vragen om de aard van het dienstverband te verifieren. Als blijkt dat niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, kan dit leiden tot uitsluiting van verdere deelname aan de procedure.

Verantwoordelijkheden

Adviseren t.a.v. facilitaire werkzaamheden: Adviseren en vertalen van de facilitaire kaders en doelstellingen;Het adviseren en rapporteren over optimalisatie en aanpassing van beleid en uitvoeringsregels;Het initieren, sturen en zorgdragen voor de afhandeling van de formele besluitvorming;Aanspreekpunt zijn voor leveranciers en collega's met betrekking tot schoonmaak, facilitaire inkooptrajecten;Het toetsen van aanvragen en verzoeken op het gebied van de facilitaire dienstverlening;Proactief signaleren van knelpunten en het optimaliseren van facilitaire processen;Het bewaken van de verschillende uitvoeringsprocessen en procedures.

Contractbeheer en leveranciersmanagement: Behartigen van diverse facilitaire inkoop- en aanbestedingstrajecten;Het beheren en onderhouden van de facilitaire contracten, alsmede het onderhouden van contacten met leveranciers;Het beheer en bewaken van diverse facilitaire budgetten.

Zorgdragen voor wet- en regelgeving: Zorgen dat facilitaire voorzieningen voldoen aan wettelijke eisen en vertalen van wetgeving naar heldere procedures.

Is zo nodig tijdens ingeroosterde weken buiten de reguliere werktijden bereikbaar en beschikbaar in geval van calamiteiten

Eisen

  • Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding relevant voor de opdracht, zoals HBO Facility Management.
  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in een soortgelijke functie in de afgelopen 5 jaar op het gebied van facilitair bij een gemeentelijke instelling.
  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
  • De kandidaat is in loondienst bij de inschrijvende partij en kwalificeert zich niet als ZZPer.
  • De kandidaat is minimaal 2 dagen per week op kantoor.

Wensen en competenties

Wensen

  • 30 %Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
  • 40 %De mate waarin kandidaat werkervaring heeft op het gebied van Facilitaire dienstverlening.
  • 20 %De kandidaat is minimaal 2 dagen per week op kantoor.
  • 10 %De kandidaat verstaat het Fries, waarbij spreken een pre is.

Competenties

Niet bekend

Organisatie en team

De gemeente Achtkarspelen is, vanwege ziektevervanging, op zoek naar een tijdelijke beleidsmedewerker Facilitair.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op 7 oktober 2025. We vragen hier rekening mee te houden.

U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.

U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De kandidaat is inzetbaar vanaf 13 oktober 2025 tot en met 31 januari 2026 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 24 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur