Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van 1Stroom
Logo van 1Stroom

Senior Participatie- & Communicatieadviseur

Dorpsplein 1, 6931 CZ Westervoort, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 apr 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

26 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 28 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor onze organisatie zoeken wij een ervaren Senior Participatie- & Communicatieadviseur die tijdelijk de regie neemt op strategische participatie- en communicatietrajecten. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor bestuur en management en zorgt voor samenhang, overzicht en kwaliteit in een dynamische omgeving. Je coordineert werkzaamheden binnen het team en bewaakt de voortgang van projecten die cruciaal zijn voor onze organisatieontwikkeling.

Werkzaamheden

  • Adviseren van bestuur en management over complexe participatie- en communicatietrajecten.
  • Coordineren van teamtaken en bewaken van voortgang en kwaliteit.
  • Regie voeren op strategische projecten, waaronder:
    • Verdere uitrol en evaluatie van onze participatieve werkwijze.
    • Implementatie van de nieuwe corporate communicatiestrategie.
  • Sparringpartner voor collega-adviseurs en interne stakeholders.
  • Bewaken van budgetten en planning binnen het cluster Communicatie & Participatie.

Verder adviseer je gevraagd en ongevraagd op de onderwerpen binnen jouw beheer en gebruik je daarbij de gemeentelijke communicatiemiddelen zoals de website, de gemeentepagina en social media effectief in je mediastrategie. Waar nodig, schakel je soepel van strategisch niveau naar tactisch en operationeel advies.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Uiterlijk beschikbaar per 12 januari 2026 voor minimaal 28 uur per week gedurende de gehele opdracht, inclusief eventuele verlengingen;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als communicatie- en/of participatieadviseur in een politiek-bestuurlijke omgeving;
  • Aantoonbare werkervaring met strategische communicatieprojecten en participatietrajecten (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met coordinatie en voortgangsbewaking van projecten;
  • Kandidaat is bereid om dagelijks aanwezig te zijn op locatie in Duiven en Westervoort.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als communicatie- en/of participatieadviseur in een politiek-bestuurlijke omgeving;
  • Aantoonbare werkervaring met strategische projecten zoals verordeningen en communicatiestrategieen (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. Onderdelen die terug dienen te komen in de motivatie zijn "Hoe pakt de kandidaat regie op complexe trajecten?" en "Visie op participatie en communicatie in een gemeentelijke context".

Competenties

  • Strategisch sterk en verbindend;
  • Politiek-bestuurlijk sensitief;
  • Communicatief zeer vaardig, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Stressbestendig en in staat om overzicht te bewaren;
  • Flexibel en resultaatgericht.

Organisatie en team

De gemeenschappelijke regeling 1Stroom is de organisatie die werkt voor de gemeenten Duiven en Westervoort. De gemeenten zijn elk zelfstandig, met een eigen gemeenteraad en college van burgemeester en wethouders. Ze maken zelf keuzes in waar geld in wordt geinvesteerd en ze stellen beleid op. De ongeveer 300 medewerkers van 1Stroom werken op meerdere locaties. Om makkelijk te kunnen flexen hebben we speciale werkruimtes ingericht en apparatuur ter beschikking. Samen hebben de gemeenten ongeveer 40.000 inwoners. Die kunnen bij hun eigen gemeente(-huis) terecht voor een paspoort, rijbewijs of uittreksel. Ook op het gebied van zorg en ondersteuning blijven inwoners in contact met hun eigen gemeente. Dit geldt natuurlijk ook voor maatschappelijke organisaties en ondernemers die er zijn gevestigd.

Waar staan wij voor?

Een veerkrachtige organisatie middenin een vitale samenleving is onze ambitie. En een goede dienstverlening aan inwoners, organisaties en bedrijven is waar we altijd naar streven. Door een betrouwbare en betrokken partner te zijn, willen we bijdragen aan een samenleving waar het goed wonen en werken is. Bij ons werken mensen die collegiaal, dienstverlenend, ondernemend en open zijn. De kernwaarden die we met elkaar hebben afgesproken zijn voor ons belangrijk: vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid. Met energie, kennis en plezier vinden we oplossingen voor uitdagende vraagstukken van de twee gemeentebesturen waar we voor werken.

Gespreksinformatie

Beoordeling Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen

Flextender beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd

Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 10 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 8 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: inclusief eventuele verlengingen

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In onderlinge afstemming, maar sowieso beschikbaarheid gewenst op vrijdagen.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 28 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 1 december 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr