Inspecteur Asbest, 1FTE, vanaf september

Gem regeling DCMR Milieudienst Rijnmond

Parallelweg 1, 3112 NA Schiedam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32-40 Zuid-Holland

Begindatum:

1 sept 2024

Einddatum:

1 dec 2024

Uren per week:

32-40

Publicatiedatum:

23 jul 2024

DCMR
Voor ruim 1,2 miljoen inwoners in het werkgebied streeft DCMR Milieudienst Rijnmond naar een goede leefomgevingskwaliteit. DCMR is de gezamenlijke milieudienst van de provincie Zuid-Holland en 15 gemeenten. Het is een regio met veel industrie en een hoge bevolkingsdichtheid. In dit gebied bewaakt DCMR de milieukwaliteit in nauwe samenwerking met andere overheidsinstellingen, zoals de Veiligheidsregio, politie, brandweer, arbeidsinspectie en GGD. DCMR voert deze taak al 50 jaar uit.

DCMR werkt in opdracht van lokale en regionale overheden aan een leefbare en veilige regio voor de mensen die er wonen en werken. Dat doen we door:

  • opleggen van en toezicht houden op milieuregels en veiligheidsregels;

  • maken van vergunningen;

  • monitoren van milieukwaliteit;

  • adviseren over milieu en veiligheid;

  • optreden bij overlast en incidenten.

Bij DCMR werken ruim 600 medewerkers, verdeeld over 3 afdelingen. DCMR is bij de inkoop van goederen, diensten en werken als Aanbestedende Dienst gehouden aan de Aanbestedingswet 2012.

Afdeling Toezicht en Handhaving
De afdeling Toezicht en handhaving houdt toezicht op de naleving van vergunningen en algemene regels door bedrijven in de regio Rijnmond. De afdeling bestaat uit drie units: de unit Provinciaal toezicht is verantwoordelijk voor het toezicht op de (vergunningplichtige) bedrijven die onder bevoegd gezag van de provincie Zuid-Holland vallen; de Unit gemeentelijk toezicht houdt toezicht op de naleving bij MKB-bedrijven. In de Unit Interventies zijn een aantal teams ondergebracht die deze processen ondersteunen: daaronder vallen onder andere de Meldkamer (waar bewoners hun klachten kunnen indienen), de BOA’s (voor bestuursrechtelijke en strafrechtelijk handhaving) en Team Omgevingsinformatie en Monitoring (Ommo).

Team Bodem en Briks
Je gaat aan de slag als Inspecteur binnen Bodem en Briks, van de Afdeling Toezicht en Handhaving, Unit Provinciaal toezicht. In dit team werken 16 medewerkers met taken op het gebied van:

  • Toezicht op asbestsaneringen;

  • Toezicht op bodemsaneringen;

  • Toezicht op brandveilig gebruik;

  • Toezicht op indirecte lozingen.

Omschrijving van de opdracht
Economische topregio én koploper in duurzaamheid. Bloeiende industrie én schone lucht voor alle ruim 1,3 miljoen inwoners. Een 24/7-economie én een ongestoorde nachtrust. Ruimte voor recreatie én zeldzame vogelsoorten. Een belangrijke haven én gezonde rivieren. Een succesvol heden én een duurzame toekomst. Werken bij DCMR betekent belangrijk werk waar je trots op kunt zijn. Voor het team Bodem en Briks zoeken wij een:

Inspecteur asbest

Dit is wat je gaat doen
Voor een project in ons gebied zoekt DCMR twee asbest inspecteurs. Hieronder staat een beknopte weergave van de werkzaamheden: • Aan de hand van een lijst met locaties waarnemingen doen en foto’s maken;

  • Het beoordelen of er sprake is van werkzaamheden die niet gemeld zijn;

  • Het maken van een beknopte rapportage;

  • Het nemen van de juiste acties bij overtredingen;

Dit is wat we van je vragen
Voor deze rol zijn we op zoek naar bepaalde competenties. Je bent een gedreven persoon die het belangrijk vindt om efficiënt te werken en hoge kwaliteit te leveren. Verder ben je communicatief sterk in zowel woord als geschrift. Om in deze rol volledig tot je recht te komen, heb je verder:

  • Een training in asbestherkenning

  • Aantoonbaar MBO werk en denkniveau

  • Rijbewijs B

  • Kennis van relevante regelgeving en een aantoonbare affiniteit met geautomatiseerde systemen

Eisen

  • Uw kandidaat beschikt over minimaal MBO werk- en denkniveau. In de toelichting geeft u de afgeronde opleiding(en) aan en licht u kort toe op basis waarvan deze opleiding relevant is voor de functie van inspecteur asbest. 

  • Uw kandidaat beschikt over een training in asbestherkenning. In de toelichting geeft u aan waarom uw kandidaat beschikt over deze ervaring.

  • Uw kandidaat beschikt over een rijbewijs B.

  • Geef aan hoeveel uur per week de kandidaat beschikbaar is. Minimale beschikbaarheid is 32 uur. Minder dan 32 uur wordt gewaardeerd als knock out.

Wensen

  • Uw kandidaat beschikt over kennis van relevante regelgeving en een aantoonbare affiniteit met geautomatiseerde systemen. 

  • Motivatie: Geef in een document van maximaal 2x A4 aan aan wat de motivatie van de kandidaat is om deze functie bij de DCMR te vervullen. Leg in de motivatie in ieder geval de koppeling tussen het door ons gevraagde profiel (inclusief competenties) en het CV van de kandidaat. In de motivatiebrief wordt door u onderbouwd  aangegeven waarom uw kandidaat past bij het door de DCMR gevraagde functieprofiel. De motivatiebrief vormt de brug tussen het door ons gevraagde profiel en het CV van uw kandidaat. De ingediende motivatie wordt beoordeeld op basis van mate waarin is onderbouwd hoe uw kandidaat aansluit op onze inhuurbehoefte.

    Let op: de ingediende motivatie dient door de beoordelaar los van het CV gelezen te kunnen worden. Neem dus geen verwijzingen op zoals "zie CV". Het uploaden van het CV is een onderdeel van deze tender, maar het CV dient alleen ter verificatie van de gevraagde opleidingen en werkervaring. Bij de beoordeling en het toekennen van de score wordt alleen uitgegaan van de ingediende motivatie. Met de motivatie wordt u in staat gesteld om uw kandidaat zich te laten onderscheiden op kwaliteit. De motivatie wordt beoordeeld door de DCMR en leidt tot een score die mede bepalend is of uw kandidaat uitgenodigd wordt voor de interviewfase. Een summiere onderbouwing levert geen of weinig punten op (ongeacht het CV)! 

CV
U voegt hierbij de CV toe van uw kandidaat. Het CV is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4´s groot. Het CV dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.