Onafhankelijk voorzitter

GEM Crailo

Amersfoortsestraatweg 103, 1222 AB Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 4-8 uur per week Noord-Holland

Begindatum:

18 apr 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

4-8 uur per week

Publicatiedatum:

3 mrt 2025

Organisatie
De gemeenten Gooise Meren, Hilversum en Laren hebben gekozen voor een gezamenlijke en integrale ontwikkeling van het plangebied Crailo. Voor de uitvoering van de ontwikkeling is GEM Crailo B.V. opgericht. Doelstelling is om een samenhangend en onderscheidend woon- en werkgebied te realiseren met 590 woningen en circa 5 hectare bedrijvigheid met hoge ambities op het gebied van ecologie, natuur en duurzaamheid.

Opdracht
GEM Crailo B.V. zoekt een onafhankelijk voorzitter met ruime advieservaring in gebiedsontwikkeling, met deze rol in andere GEM-organisaties en met het begeleiden van de totstandkoming van complexe (publiek private) samenwerkingsverbanden, het werken in een bestuurlijke complexe omgeving en met intergemeentelijke samenwerking. De voorzitter heeft daarnaast aantoonbare kennis van en ervaring met het werken met marktpartijen. De voorzitter heeft zeer ruime ervaring met bestuurlijk advisering, beschikt over een goed ontwikkelde bestuurlijke antenne en een bewezen track record in het bij elkaar brengen van overheden en marktpartijen.
Het maximaal aantal werkbare weken voor deze functie betreffen 45 weken per jaar.

De opdracht van GEM Crailo voor de voorzitter is de volgende:
- Onafhankelijk technisch voorzitterschap van de aandeelhouders vergadering en het bestuurlijk overleg, inclusief voorbereiding van de vergaderingen met de directeur van de GEM en vertegenwoordigers van partijen.
- Het optreden als onafhankelijk adviseur naar en klankbord voor de gemeentelijke aandeelhouders en de directeur in het reilen en zeilen van de GEM en het realiseren van de doelstellingen uit de gesloten samenwerkingsovereenkomst.

Bij elkaar brengen van partijen bij verschillen van inzicht of afwijkende gezichtspunten of afwijkende belangen tussen/van aandeelhouders en GEM of partijen onderling in zaken die de gebiedsontwikkeling aangaan.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op WO niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met advieservaring van complexe en omvangrijke gebiedsontwikkelingen en stedelijke ontwikkelingsprojecten;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar en/of binnen één of meerdere gemeente(n);

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in vergelijkbare onafhankelijke voorzitter rollen in zowel publiek private als publiek publieke samenwerkingen en GEM verbanden (30 punten);
5. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring met advieservaring van complexe en omvangrijke gebiedsontwikkelingen en stedelijke ontwikkelingsprojecten (35 punten);
6. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijk organisatie (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het voorzitterschap in overleggen tussen stuurgroepen, Raad van besturen en College van B&W (15 punten).

Competenties
- Politiek-bestuurlijke antenne
- Ervaren voorzitter
- Snel kunnen schakelen
-Samenwerken
- Teamspeler

Indexering tarief
Bij goed functioneren kan in gezamenlijk overleg met beide partijen eventueel een marktconforme indexering plaatsvinden – passend bij het bedrijfsbeleid van beide partijen - op basis van de jaarmutatie van een indexcijfer dat aansluit bij de aard van de functie. Indexering kan maximaal 1 keer per jaar plaatsvinden en tevens pas na 12 contractmaanden.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij GEM Crailo worden gepland in overleg met de kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 17 maart 2025 voor 17.00 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.