Projectleider Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Zuiderzeestraatweg Oost 19, 8081 LA Elburg, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€110 8 - 16 Gelderland

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

8 - 16

Publicatiedatum:

25 okt 2024

Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.   

Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.

Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl. 

Opdracht
Vanuit het programma Jeugd, Elburg, Samenwerken (JES) wordt er hard gewerkt aan de kwaliteit van de voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Jonge kinderen met een taal- en/of ontwikkelachterstand komen in aanmerking voor een VVE-indicatie via het Centrum van Jeugd en Gezin (CJG). Kinderen krijgen vervolgens d.m.v. VVE-programma’s in de kinderopvang en het basisonderwijs de aandacht die ze verdienen én nodig hebben.

Bij VVE is het van belang dat er sprake is van een doorgaande lijn; een kind wat van de kinderopvang overgaat naar het basisonderwijs, dient de blijvende aandacht te krijgen. Hiervoor is in 2023 een VVE-convenant ondertekend door alle betrokken ketenpartners.

Om de samenwerking en de kwaliteit van de VVE te borgen en verbeteren is gemeente Elburg op zoek naar een projectleider VVE.

Werkzaamheden
- Uitvoeren, monitoren, evalueren, controleren, bijstellen en plannen van de doelstelling op het gebied van VVE
- Vanuit de doorgaande lijnen een samenwerking met het CJG, de kinderopvang, het basisonderwijs en Gemeente Elburg
- Het VVE-beleid en uitvoering bijeen brengen
- Voorzitter van de werkgroep VVE en stuurt deze aan
- Begeleid en ondersteunt de ketenpartners in het uitvoeren van de gemaakte afspraken
- Verantwoord aan de voorzitter van de werkgroep Doorgaande Lijnen
- Verzorgt tussenevaluaties voor de overlegstructuur binnen het programma JES
- Voorbereiden, bijwonen en bijdragen aan verscheidene relevante bijeenkomsten, zoals de VVE-netwerkbijeenkomsten

Resultaten
- Herijking van het Kwaliteitskader VVE
- Herijking van de resultaatafspraken VVE
- Monitoring en duiding van de resultaatafspraken
- Verdere uitwerking van de routekaart (inclusief rollen en verantwoordelijkheden)
- Borging gemaakte afspraken, verbeterde kwaliteit en doorgaande lijnen

Vereisten / knock-outcriteria
1. Beschikbaar per 1 januari 2025 voor 8 tot 16 uur per werkweek, gedurende de hele opdracht;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
3. Een maximum uurtarief van €110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectleider;
5. Aantoonbare werkervaring met het in kaart brengen van VVE binnen een gemeente (licht dit duidelijk toe in het cv);

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare kennis van en werkervaring met het werkgebied en de ketenpartners met betrekking tot VVE (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het schrijven en uitvoeren van een projectplan met betrekking tot VVE (30 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met projectmatig werken en verandertrajecten (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in een gemeente tot 25.000 inwoners (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Communicatief sterk;
- Verbindend;
- Motiverend;
- Planmatig.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  Ja, waarbij 2/3e van de werkweek vanuit het gemeentekantoor.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 14 november 2024 van 13.30 uur tot 15.00 uur en/of donderdag 21 november 2024 van 13.00 uur tot 14.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 5 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- De opdrachtgever hanteert het Bring Your Own Device-principe. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 28 oktober 2024, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 29 oktober 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 31 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.