Senior Communicatie Adviseur

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Gelderland

Begindatum:

14 apr 2025

Einddatum:

1 sept 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

25 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Omschrijving van de opdracht
De gemeente Ede zoekt een tijdelijke communicatieadviseur die zich bezig gaat houden met communicatie rondom thema's in het Sociaal  Domein. Je werkt in een team van communicatieadviseurs en bent verantwoordelijk voor een aantal projecten binnen het Sociaal Domein. Daarnaast houd je je bezig met het coachen van collega’s en diverse teams op het gebied van communicatie.

Verantwoordelijkheden

  • Je verantwoordelijkheden zijn onder andere:

  • De communicatie rondom thema's en projecten in het Sociaal Domein verzorgen. Onze boodschap willen we op een vernieuwende manier overbrengen aan onze doelgroep;

  • Het uitwerken van (strategische) communicatie- en participatie adviezen voor complexe opgaven;

  • Het meten van de effectiviteit van je communicatie;

  • Het verzamelen van data en aan de hand daarvan rapportages voor het management opstellen.

Vereisten / knock-outcriteria

  1.  Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Communicatie, Journalistiek of vergelijkbaar;

  3. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur;

  4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met overheidscommunicatie.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring met verandercommunicatie en stakeholdermanagement (20 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met participatietrajecten en burgerbetrokkenheid (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met Factor C als methodiek voor strategische communicatie binnen de overheid (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);

  4. Aantoonbare werervaring met agile werken (Scrum én Kanban) binnen een communicatieomgeving (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met "werken met focus" (15 punten);

  6. Aantoonbare werkervaring met het coachen van collega’s en teams op het gebied van communicatie (10 punten).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling), Het vermogen om toegankelijk en helder te communiceren waarbij de communicatie aangepast wordt op de gebruiker;

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk), Het vermogen om toegankelijk en helder te communiceren waarbij de communicatie aangepast wordt op de gebruiker;

  • Probleemoplossend vermogen, Het vermogen om complexe problemen op vernieuwende manieren op te lossen;

  • Klantgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 8 april 2025, 10.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.