Juridisch Adviseur Openbare Orde en Veiligheid

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
Geen maximum 36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe. Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Omschrijving van de opdracht
Vanwege aanhoudende drukte is de gemeente Ede op zoek naar tijdelijke ondersteuning. We zoeken een juridisch adviseur Openbare Orde die gaat werken aan interessante en actuele thema's op het gebied van openbare orde en veiligheid, horeca, gevaarlijke honden, weerbaarheid, woonoverlast, overlast als gevolg van onbegrepen gedrag  en ondermijning.

Jouw takenpakket ziet er als volgt uit:

  • Je stelt regelgeving en beleidsregels op en tegelijkertijd heb je ook een rol in de uitvoering en handhaving van dit beleid;

  • Je bent een inhoudelijke sparringspartner voor de medewerkers van de gemeente Ede en deelt je kennis;

  • Je adviseert het bestuur, directie en management over juridische dossier op het gebied van openbare orde en veiligheid;

  • Het doorlopen van de juridische procedures en het actualiseren van de APV op het gebied van openbare orde en veiligheid;

  • Het verdedigen van standpunten en het behartigen van de belangen van de gemeente Ede. Ook vertegenwoordig je de gemeente Ede bij bezwaar- en beroepsprocedures;

  • Het vertalen van juridische regels in prakttische werkinstructies voor de medewerkers van de gemeente Ede.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Een aantoonbare afgeronde opleiding in juridische/rechten op wo bachelor;

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met juridische procesvoering op het gebied van de Algemene wet Bestuursrecht;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Juridisch adviseur OOV binnen een gemeente.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur OOV binnen een gemeente (35 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur naar bestuur en management van een gemeentelijke organisatie (40 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met interne advisering naar beleid en advies (25 punten).

Competenties

  • Politiek bestuurlijke sensitiviteit,  ( het snappen van de belangen en gevoeligheden die er spelen binnen je werkgebied)

  • Analytisch sterk, ( het vermogen om analyses te verwerken tot heldere, concrete adviezen).

  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid( het vermogen om je mondeling en schritelijk helder en begrijpelijk uit te drukken. Je past je hierbij aan op de doelgroep).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 25 april 2025, vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente EdeDit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Belastingsamenwerking Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur