Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Directievoerder Onderhoud Openbare Ruimte

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Gelderland

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

31 jul 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

17 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Omschrijving van de opdracht
Voor deze opdracht zijn wij op zoek naar een ervaren directievoerder met aantoonbare expertise op het gebied van civieltechnisch onderhoud en service. De werkzaamheden zijn gericht op het opstellen, controleren en begeleiden van deelopdrachten binnen uiteenlopende contractdisciplines, waaronder elementenverhardingen, markeringen, groenbeheer en mechanische riolering. De directievoerder fungeert als schakel tussen de opdrachtgever en de uitvoerende partijen en bewaakt de voortgang, kwaliteit en financiële afhandeling van het werk. De werkzaamheden omvatten onder andere het voorbereiden van opdrachten, voorzitten van bouwvergaderingen, afhandeling van meerwerk, en het opleveren van werkzaamheden conform bestek en gestelde kwaliteitseisen. Het eindproduct dat wordt opgeleverd, is een buitenruimte (of technische installatie) die voldoet aan de gestelde eisen uit het bestek of de gemeentelijke voorwaarden. Dit wordt gecontroleerd via een technische opname en formeel vastgelegd in de bouwvergaderingen.

Werkzaamheden
Per contract omvatten de werkzaamheden onder andere:

  • Opstellen van deelopdrachten conform bestek of inschrijfstaat;

  • Verzorgen van opdrachtbrieven bij akkoord (aanmaken verplichtingen);

  • Controleren van bestek administratie (week- en termijnstaten);

  • Opstellen, opvragen en beoordelen van offertes t.b.v. meerwerk;

  • Organiseren en voorzitten van bouwvergaderingen;

  • Toezien op kwaliteit en voortgang;

  • Behandelen van meldingen en klachten;

  • Prognose geven van budgetten per kwartaal;

  • Signaleren van kansen en gebreken;

  • Technisch en financieel opleveren van werkzaamheden.

Vereisten / knock-outcriteria

  1.  Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  3. Aantoonbaar in het bezit van een geldig VCA-VOL certificaat;

  4. Aantoonbare werkervaring met de raamovereenkomsten elementenverhardingen, markeringen en algemeen onderhoud buitengebied;

  5. Aantoonbare werkervaring met reiniging rioolpersleidingen én beheer en onderhoud mechanische riolering;

  6. Aantoonbare kennis van en werkervaring met IBIS, XDM, H2gO, AutoCAD én kaartviewers zoals ArcGIS / GeoVisia;

  7. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding civiele techniek op minimaal hbo bachelor niveau (15 punten);

  2. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in de civiele techniek (25 punten);

  3. Aantoonbare kennis van en werkervaring met de UAV en RAW-systematiek (20 punten);

  4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de aansturing en begeleiding van raamovereenkomsten en bestekken op de volgende gebieden: elementen verhardingen, wegmarkeringen, maaien bermen en watergangen in het buitengebied, zandwegen en reiniging en onderhoud (pers/mechanische) riolering (40 punten).

Competenties

  • Technisch inzicht: Je beschikt over voldoende kennis om technische vraagstukken en bestek bepalingen zelfstandig te beoordelen;

  • Plannen en organiseren: Je werkt aan meerdere contracten tegelijk en weet overzicht en structuur te behouden in planning en uitvoering;

  • Nauwkeurigheid: Je bent scherp op detail bij het controleren van administratie, offertes en opleverdocumentatie;

  • Communicatieve vaardigheden: Je schakelt helder en professioneel met zowel opdrachtnemers als collega’s binnen de organisatie;

  • Samenwerken: Je beweegt je makkelijk tussen verschillende disciplines en werkt soepel samen met aannemers, toezichthouders en projectleiders;

  • Analytisch vermogen: Je doorziet snel afwijkingen in planning, kwaliteit of financiën en kunt deze onderbouwen en bijsturen;

  • Leiderschap: Je voert regie over het proces, leidt bouwvergaderingen en neemt beslissingen rondom uitvoering en meerwerk;

  • Probleemoplossend vermogen: Je weet effectief om te gaan met meldingen, klachten of onverwachte situaties binnen de uitvoering van het werk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente EdeDit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Belastingsamenwerking Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.