W. van der Knoopdreef 1, 1132 KN Volendam, Nederland
Organisatie
Gemeente Edam-Volendam
Met meer dan 36.000 inwoners en een oppervlakte van ruim 8.000 hectare bestaat onze gemeente uit tien kernen en buurtschappen met een eigen verhaal, eigen tradities en een rijke cultuur. Vissers, boeren en stedelingen. Klederdracht, kaas, paling, veenweiden, polder, water, talloze monumenten, sport, toerisme en muziek. Nuchter, eigenwijs, sociaal, onafhankelijk, coöperatief, betrouwbaar, ambitieus, slagvaardig en werklustig.
Opdracht
Als marketing & PR professional voor cultuur in de gemeente Edam-Volendam ondersteun je de cultuur coördinator bij projecten en activiteiten op het gebied van publiciteit en marketing. Je ontwikkelt een communicatie strategie, waarbij je een brede mix van communicatiemiddelen inzet. Je maakt gebruik van o.a. websites, nieuwsbrieven, advertising, buitenreclames en social media, aangevuld met free publicity.
Je kijkt naar mogelijkheden op welke manier zichtbaarheid gecreëerd kan worden binnen de gemeente en geeft hier adviezen over. Het is belangrijk om goede contacten te onderhouden met de pers, partners en het culturele veld. De focus ligt op het zichtbaar en vindbaar maken van het culturele aanbod in onze gemeente.
De werkzaamheden binnen deze opdracht zijn:
- Ondersteunen en advisering van de cultuur coördinator bij projecten en activiteiten op het gebied van publiciteit;
- Maken van een budgetplanning PR- en communicatie-uitingen;
- Bedenken en uitvoeren van marketing- en communicatieplannen;
- Creëren van boeiende content voor verschillende kanalen (online en offline), waaronder:
- Opzetten van contentplanning en beheren van contentkalender;
- Contentcreatie: tekst en beeld;
- Beheer van de socialmediakanalen;
- Ontwikkelen en realiseren van promotiemateriaal, i.s.m. partners;
- Genereren van free publicity, lokaal en regionaal.
- Beheren van de website (cultuuredamvolendam.nl), sociale media en andere communicatieplatforms en projectmatige websites;
- Ondersteunen bij marketingcampagnes en evenementen;
- Onderhouden van relaties met stakeholders. Denk hierbij aan het onderhouden van contact met pers, partners en het culturele veld;
- Analyseren van de resultaten en bijhouden van het PR archief.
Vereisten / knock-out criteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie of marketing;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als marketing / communicatiespecialist;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 februari 2025;
4. Uurtarief maximaal €57,25 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk.
Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van contentcreatie, voor zowel offline als online media (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring op het gebied van PR of communicatie binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);
7. Woonachtig in de gemeente Edam-Volendam (20 punten);
8. Een aantoonbaar netwerk binnen het culturele veld (10 punten).
Competenties:
- Je bent in staat mee te denken met culturele projecten ter ondersteuning van de cultuurcoördinator en de planvorming;
- Sociaal sterk in het onderhouden van contact met pers, zowel regionaal als lokaal.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op 2 dagdelen binnen de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 6 december 2024, tussen 10.30 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.