Functioneel Beheerder Sociaal Domein

W. van der Knoopdreef 1, 1132 KN Volendam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

8 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Gemeente Edam-Volendam. Met meer dan 36.000 inwoners en een oppervlakte van ruim 8.000 hectare bestaat onze gemeente uit tien kernen en buurtschappen met een eigen verhaal, eigen tradities en een rijke cultuur. Vissers, boeren en stedelingen. Klederdracht, kaas, paling, veenweiden, polder, water, talloze monumenten, sport, toerisme en muziek. Nuchter, eigenwijs, sociaal, onafhankelijk, coöperatief, betrouwbaar, ambitieus, slagvaardig en werklustig. 

Opdracht
Een helder gedefinieerde opdracht met haalbare doelstellingen. Je bent als functioneel beheerder voor het Sociale domein de linking pin tussen de eindgebruikers, het interne ICT-team en de leveranciers van onze ICT-systemen. Dat levert je een breed en afwisselend pakket aan werk op, van het bewaken van de continuïteit van de informatievoorziening, het toetsen en testen van nieuwe of gewijzigde systemen tot het voorbereiden van transities. Op een klantgerichte en probleemoplossende manier zorg je ervoor dat jouw interne en externe klanten het beste uit onze systemen kunnen halen. Handleidingen, voorlichting en de beantwoording van vragen zijn daarbij jouw belangrijkste hulpmiddelen. Voor het – vanuit jouw ervaring en expertise – deelnemen aan projecten draai je je hand óók niet om. Een project die we uitvoeren is onder meer de implementatie van nieuwe applicaties voor het Sociaal domein.

Als functioneel beheerder weet je de verwachtingen te managen naar alle betrokken gebruikers, opdrachtgevers, leveranciers en stakeholders. Op operationeel en tactisch niveau.

Je draagt zorg voor een optimale omgeving voor samenwerking tussen jouw ICT-collega’s, de vakafdelingen en andere (externe) partijen. Je bent iemand met overtuigingskracht en je bent een echte aanjager. Je weet het team te motiveren en weet leveranciers aan hun afspraken te houden. Daarnaast vind je het leuk om kennis te delen.

Concrete verantwoordelijkheden en resultaatgebieden:

  • Het verzamelen en analyseren van relevante informatie en vertalen van landelijke en regionale ontwikkelingen naar de gemeentelijke situatie;

  • Signaleren en inspelen op ontwikkelingen en verschuivingen in de lokale situatie;

  • Het leveren van een bijdrage aan de beleidsontwikkeling, het ontwikkelen van alternatieven en het doen van voorstellen op beleidsterrein van informatisering en ICT;

  • Het overleggen met gebruikers over beleidsvoornemens, knelpunten en mogelijke oplossingen;

  • Het analyseren van gegevens en het doen van voorstellen tot aanpassing van processen en procedures;

  • Het adviseren over de aanschaf van apparatuur en software en het onderhouden van contacten met leveranciers;

  • Het leveren van een bijdrage aan de beheerwerkzaamheden en het oplossen van complexe vraagstukken;

  • Het mede coördineren van de invoering, het onderhoud en technisch beheer van applicaties;

  • Het vertalen van ontwikkelingen en knelpunten op een begrijpelijke wijze in specifieke en concreet toepasbare begrippen;

  • Het verzorgen van concern brede informatievoorziening vanuit de systemen;

  • Het initiëren van nieuwe toepassingen en verbeteringen aan ICT-systemen;

  • Het leiden en/of deelnemen aan (deel)projecten op het vakgebied.


Vereisten/ knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder in het Sociaal Domein;
3. Aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder binnen een gemeente;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van informatiemanagement (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met de implementatie, beheer en uitvoering van de applicaties CiVision Samenlevingszaken, iSamenleving en iParticipatie (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het implementeren en beheren van nieuwe software voor het sociaal domein binnen een gemeente (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Microsoft Office 365 en Teams binnen een gemeente (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met van BiSL/Prince2/Agile/Scrum en/of LEAN (10 punten).

Competenties
- Klantgerichtheid;
- Overtuigingskracht;
- Probleemoplossend vermogen;
- Initiatief, flexibiliteit;
- Zorgvuldigheid;
- Communicatieve vaardigeden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: alle werkdagen

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 17 januari 2025 tussen 13.30 uur en 16.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 16 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De kandidaat die de opdracht gegund krijgt dient zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement mee te nemen voor alle zakelijke contacten. Een laptop c.q. iPad wordt door de opdrachtgever verzorgt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.