thumbnail
thumbnail

Beleidsadviseur Wonen

Edam-Volendam

W. van der Knoopdreef 1, 1132 KN Volendam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€100
20-24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20-24

Publicatiedatum:

14 mrt 2023

Organisatie
Edam-Volendam: een wereldmerk
Met meer dan 36.000 inwoners en een oppervlakte van ruim 8.000 hectare bestaat Edam-Volendam uit tien kernen en buurtschappen met een eigen verhaal, eigen tradities en een rijke cultuur. Vissers, boeren en stedelingen. Klederdracht, kaas, paling, veenweiden, polder, water, talloze monumenten, sport, toerisme en muziek. Nuchter, eigenwijs, sociaal, onafhankelijk, coöperatief, betrouwbaar, ambitieus, slagvaardig en werklustig. Een palet van verscheidenheid dat kleur geeft aan onze gemeente en het tevens aantrekkelijk maakt voor mensen van ver buiten de gemeentegrenzen om ons te bezoeken. Edam-Volendam is een wereldmerk.

Ondernemend en Betrokken
Samen met inwoners, bedrijven en instellingen bouwt het bestuur en de gemeentelijke organisatie aan een gemeenschap die bijdraagt aan het welzijn. De inwoners zijn makkelijk in contact, benaderbaar en hechten waarde aan gelijkwaardigheid. Mensen zijn zichzelf, voelen een onderlinge verbondenheid en houden van hard werken. Betrokkenheid en ondernemerschap zijn de belangrijkste ingrediënten voor onze ambities. Ze staan aan de basis van ons succes. Door onze saamhorigheid en onderlinge verbondenheid weten we wat er leeft en waar we elkaar kunnen helpen. Met onze ondernemende geest krijgen we dingen voor elkaar. We zetten onszelf in als mensen met ieder onze eigen kwaliteiten en bundelen zo onze krachten voor een betrokken en ondernemende gemeente. Onze missie luidt dan ook: ‘Ondernemend en Betrokken’.

De gemeente Edam-Volendam is een aantrekkelijke gemeente om in te leven, te wonen en te werken. Als gemeente kijken we van buiten naar binnen (samen met de inwoner), werken we volgens het principe Van Ik-naar-Wij, bouwen we op vertrouwen, zijn we resultaatgericht binnen een goede werksfeer en is er voor de medewerker ruimte voor ontwikkeling, opleiding en doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie.

Opdracht
Het team Omgevingsbeleid maakt samen met het team Bouwen & Milieu deel uit van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling. Het team Omgevingsbeleid staat voor uitdagende opgaven op het gebied van o.a. beleid, planologie, ruimtelijke transformatieprocessen, kwaliteitsbewaking op het gebied van ruimtelijke ordening, duurzaam wonen en stedenbouw, grondzaken, erfgoed, toerisme en economische zaken. De implementatie van de Omgevingswet is daarnaast voor dit team ook nog een uitdaging die in de uitwerking vraagt om een andere manier van werken, handelen, denken en communiceren in de fysieke leefomgeving. 

Over de functie
Om te komen tot voldoende woningen zet de gemeente in op inbreiden en deels ook op uitbreiden. Belangrijk daarbij is om het kleinschalige karakter van de gemeentekernen niet te verlaten en om kwalitatief goed aan te sluiten op de vraag. Met de nieuwe ontwikkelingen wil de gemeente doorstromen binnen het woonaanbod bevorderen. En met ook een focus op een snellere verduurzaming van de bestaande woningvoorraad en het ‘wonen in de juiste woning’. Als beleidsadviseur Wonen werk jij aan de ontwikkeling en implementatie van lokaal en regionaal woonbeleid. Met daarnaast, en in samenwerking met de vakspecialisten, aan de ontwikkeling van thematische/gebiedsgerichte visies. Vanuit jouw vakgebied lever je daarin een verbindende bijdrage aan opgaven binnen de diverse beleidsterreinen in het ruimtelijk domein. 

In je rol als beleidsadviseur Wonen richt je je met name op:

  • Het signaleren van kansen in het vakgebied en het verbinden van lokale en regionale betrokkenen;

  • Het vertalen van die signaleringen en trends naar beleidsontwikkelingen;

  • Advisering van het management, portefeuillehouders en het bestuur over (beleids) ontwikkelingen;

  • Het leveren, en waar nodig, van een bijdrage aan de uitvoering en aan andere  beleids-terreinen in het ruimtelijk domein. 

Wat zijn jouw kwaliteiten?
Voor de functie zoeken wij iemand:

  • Die beschikt over een op de functie afgestemd hbo/wo werk- en denkniveau;

  • Met tenminste 5 jaar ervaring als beleidsadviseur Wonen of daarmee vergelijkbaar;

  • Ervaring met de werkzaamheden binnen een lokale overheid/politiek bestuurlijke omgeving;

  • Met een visie, en aantoonbare ervaring en prestaties op het woondomein.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als (beleids)adviseur binnen het werkveld Wonen of Volkshuisvesting;
3. Aantoonbare werkervaring binnen de overheid;
4. Uurtarief maximaal €100,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5 Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in richting van bestuurskunde of het werkveld wonen of huisvesting (15 punten);
6. Minimaal 5 jaar relevante werkervaring als beleidsadviseur Wonen of daarmee vergelijkbaar; (40 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als adviseur binnen de overheid, (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur bij een gemeente (15 punten).

Competenties
- Analytisch vermogen;
- Politieke- en bestuurlijke sensitiviteit;
- Daadkracht;
- Overtuigingskracht;
- Teamspeler;
- Flexibiliteit.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht kan ingevuld worden op de werkdagen, van maandag tot en met vrijdag, en in overleg tussen de teamleider en de kandidaat.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 28 maart 2023 tussen 10.00 uur en 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 maart 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Beleidsadviseur Wonen die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.