Projectleider/specialist HR21

De Rede 1, 8251 ER Dronten, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 20 - 24 Flevoland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2025

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

8 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.

Omschrijving van de opdracht
De gemeente Dronten is bezig met de invoering van het nieuwe functiehuis HR21. Het indelingsproject zit in de afrondende fase, het streven is definitieve vaststelling begin mei 2025. Na deze indelingsfase start  de communicatie met medewerkers en parallel de actualisatiefase,  en hiervoor zoeken we een projectleider/specialist HR21. Vanuit je rol ben je continue in contact met de opdrachtgever, stuurgroep, projectteam, leidinggevenden, HR adviseurs en -ondersteuners en de extern consultant van Leeuwendaal, het extern begeleidend bureau voor de invoering van HR21. Je verstrekt inhoudelijke informatie en adviseert opdrachtgever, stuurgroep en MT. Je voert regie op alle te nemen processtappen, bewaakt de planning en draagt zorg voor de complete en juiste documentatie op elk moment. Administratieve borging is van belang. Hierin zoek je actief de samenwerking zoeken met functioneel beheer en de HR-administratie.

Het project kent in de basis drie onderdelen:

  1. Regie voeren op, en begeleiden en implementeren van het vervolgtraject Indeling HR21 na vaststelling functiehuis.
    Medewerkers worden schriftelijk geïnformeerd over hun voorlopige indeling en inschaling. Daarna krijgen medewerkers de gelegenheid om tijdens inloopspreekuren (meer) uitleg te vragen over de indeling en inschaling, en kunnen ze binnen een maand een schriftelijke reactie indienen. Vervolgens worden alle medewerkers geïnformeerd over hun definitieve indeling, waarna zij nog de mogelijkheid hebben tot het maken van bezwaar. Je voert regie op dit proces en adviseert over en begeleidt de benodigde acties.

  2. Opstarten en uitvoeren van de actualisatiefase.
    Het HR21-implementatietraject is in april 2023 van start gegaan. Tijdens de lange doorlooptijd van de implementatiefase zijn er nieuwe functies ontstaan alsook dat reeds ingedeelde functies inhoudelijk sterk zijn gewijzigd. Uit een eerste inventarisatie blijkt dat circa 100 functies in voor actualisering zijn gemeld.

    In de actualisatiefase worden de kerntaken van functies die tussen 2 april 2023 tot 1 april  2025 zijn ontstaan of aanmerkelijk zijn gewijzigd, beschreven. Op basis van deze (ver)nieuw(d)e kerntaken worden de functies ingedeeld in een HR21-normfunctie, en worden de functies opgenomen in het functiehuis HR21. Daarvoor is van belang dat de kerntaakbeschrijvingen samenhangend en logisch beschreven zijn binnen de gehele organisatie, die vergelijkbaar zijn en objectief kunnen worden ingedeeld, zodat de waardering consistent kan worden toegepast op alle functies binnen de organisatie, ongeacht de afdeling of locatie. Daartoe begeleidt je eveneens de consistentietoets binnen de teams en organisatiebreed.

    In de actualisatiefase ligt de focus op het verzamelen en vaststellen van 3-5 kerntaken per functie. De teammanager neemt, begeleidt door de projectleider/specialist HR21, het initiatief tot het maken van een concept kerntaakomschrijving, samen met de functiehouders, en legt deze ter toetsing en akkoord voor aan die functiehouder of delegatie van functiehouders. Samen met de teammanagers draagt de projectleider/specialist zorg voor de beschrijving van kerntaken. De projectleider/specialist doet de voorstellen tot de beschrijving, vanuit de gevoerde gesprekken.
    Het eindresultaat moet zijn dat HR21 na afronding van de implementatiefase en actualisatiefase met vertrouwen in beheer kan worden genomen.

  3. Voorbereiden onderhoud HR21 in de lijnorganisatie.
    Na afronding van de actualisatiefase, start het reguliere onderhoud van HR21 in de lijnorganisatie. Je neemt regie op de realisatie van de procedureregling voor het onderhoud en andere voorbereidingen die nodig zijn voor het volledig in gebruik nemen van het functiehuis.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. 'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten; 

  3. Een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;

  4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met functiewaarderingstrajecten;

  5. Aantoonbare werkervaring als projectleider HR21 met minimaal 2 vergelijkbare opdrachten binnen een 40.000+ gemeente, aangetoond door 2 uitgeschreven referentieopdrachten;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring als projectleider HR21 met minimaal 4 vergelijkbare opdrachten binnen een 40.000+ gemeente, aangetoond door 4 uitgeschreven referentieopdrachten (40 punten);

  2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Youforce (20 punten);

  3. Aantoonbaar in bezit van de certificering HR21 (25 punten);

  4. Een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van HRM, P&O of organisatiewetenschappen (15 punten).

Competenties

  • Adviesvaardig, samenwerkend, (verbaal) communicatief, resultaatgericht, probleemoplossend, flexibel, kwaliteitsgericht, dienstverlenend, sterk in plannen en organiseren;

  • Je bent samenwerkingsgericht, benaderbaar;

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Flexibel op basis van eigen planning, aansluitend bij gesprekken tbv project

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 16 mei 2025 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 15 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Dronten mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Dronten. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.