Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mei 2026Uren per week:
2-4Publicatiedatum:
10 apr 2025Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.
Gemengd wonen project
Oost Flevoland Woondiensten werkt samen met de gemeente Dronten aan een “gemengd wonen-project”, waarbij mensen met verschillende achtergronden gaan samenwonen. Er wordt een gebouw gerealiseerd waar onderwijs, sociale huur, activering en zorg samenkomen. Naast fysieke ruimte om te wonen, leren en werken, is er ruimte voor ontmoeting en verbinding, voor individuele initiatieven en gezamenlijke activiteiten. En bovenal met als voornaamste doel: mensen activeren om in hun kracht te komen. Het gebouw heeft – naast de woon- en leerfunctie – een maatschappelijke voorziening. Ruimte voor lokale ontmoeting en ontplooiing, ruimte voor ondersteunende faciliteiten, ruimte waar zowel de bewoners als de lokale inwoners graag (samen) willen zijn. Zo wordt er een mini-maatschappij gecreëerd . Een inclusieve community waar jong en oud bijdragen aan elkaars leven. Of zoals wij het noemen: goede buren.
Omschrijving van de opdracht
We zoeken een ervaren allround projectleider met een groot hart en kunde voor maatschappelijke woonprojecten (gemengd wonen). Gemengd wonen gaat over woonprojecten waar verschillende groepen mensen doelbewust en in georganiseerd verband samen wonen, contact onderhouden en gezamenlijk activiteiten ondernemen. Bij gemengd wonen kijken bewoners naar elkaar om. Daar kiezen ze voor. Sommigen omdat ze nog wat hulp nodig hebben bij het zelfstandig wonen. Anderen omdat ze als goede buur daar graag bij helpen. Zo helpen we mensen die eerder in de maatschappelijke opvang woonden een zachte landing te maken in hun nieuwe woonomgeving.
Je levert een business case op met daarin de planning, financiële haalbaarheid, acties (voor)traject (w.o. uitwerking community living concept/builder) en resultaten. Je levert een bijdrage aan de bijhorende projectorganisatie (samenwerkingspartners). Je adviseert de verantwoordelijke wethouder over strategische afspraken en kaders voor de samenwerking en bereidt eventuele besluitvorming voor. Je beheerst het projectleiderschap voor ruimtelijke projecten in de breedte: communicatie, omgevingsmanagement, politiek-bestuurlijke gevoeligheid.
De eerste periode zal qua ureninzet meer gevraagd worden, waarna een afbouw in uren zal plaatsvinden.
Vereisten / knock-outcriteria
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider van woonprojecten (vermeld dit expliciet in het cv);
Kandidaat/leverancier gaat akkoord met in eerste instantie een opdracht voor gemiddeld 4 uren per week, de opdracht kan (mits dit nodig is voor het project) worden uitgebreid naar 8 uren per week;
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
Aantoonbare afgeronde hbo-bachelor opleiding richting vastgoed (10 punten);
Aantoonbare werkervaring als projectleider van gemengd wonen projecten (beschrijf separaat en beknopt een voorbeeld in het cv) (40 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met vastgoed (niet alleen de stenen, maar ook de mensen) en hebt dit toepast in eerdere vastgoedprojecten (benoem een duidelijk voorbeeld project in het cv) (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met bestuurlijk-politieke opgaves (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
Aantoonbare werkervaring met de advisering aan de portefeuillehouder (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
Aantoonbare werkervaring met stakeholder- en omgevingsmanagement op woonprojecten (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).
Competenties
Toegankelijk en verbindend vermogen, zowel voor en naar de organisaties onderling als de beleidsafdeling waarvoor je werkt;
Je bent proactief;
Je bent pragmatisch, resultaat- en oplossingsgericht;
Je bent communicatief sterk zowel mondeling als schriftelijk;
Je kan goed motiveren en overtuigen vanuit de inhoud;
Je bent stressbestendig en flexibel.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in afstemming
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 28 april 2025, dinsdag 29 april 2025 en woensdag 30 april 2025 in de middag. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 25 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de ZZP'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).