Senior beleidsadviseur inburgering, armoede en schulden

Croonstadtlaan 111, 3641 AL Mijdrecht, Nederland

Sluit over 6 dagen
105 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

16 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken.
In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collega’s.

Ons team - Welzijn & Samenleving – bestaat uit 18 Strategisch adviseurs, beleidsadviseurs en beleidsmedewerkers. Wij adviseren over alle beleidsvelden binnen het sociaal domein. We werken nauw met elkaar en de andere teams binnen de gemeente samen om inwoners te helpen op eigen kracht een bijdrage te leveren aan de samenleving. De lijnen binnen onze organisatie zijn kort, ook met het bestuur. We werken in een gemoedelijke sfeer enthousiast aan maatschappelijke opgaven.

Omschrijving van de opdracht
Op het gebied van inburgering is onlangs een nieuwe collega gestart. Wij willen je inzetten voor het begeleiden en ondersteunen van deze collega. Binnen het beleidsterrein armoede en schulden spelen er, naast de reguliere werkzaamheden, enkele projecten waarbij continuïteit van groot belang is. Omdat je slechts voor een korte periode hierop ingezet wordt, is het belangrijk dat je hier direct mee aan de slag kunt.

Het betreft:

  • Implementatie en doorontwikkeling Groene Hartpas
    De Groene Hartpas is begin dit jaar ingevoerd in onze gemeente. Dit doen we samen met andere gemeenten. Je adviseert over hoe het bereik vergroot en het lokale aanbod uitgebreid kan worden. Ook denk je mee over de aansluiting, invulling en fasering van aanvullende doelgroepen en diensten op de Groene Hartpas. Op termijn moet dit een pas worden voor alle inwoners. Daarnaast denk je mee over hoe we de samenwerking met de andere gemeenten en werkzaamheden in het kader van de Groene Hartpas structureel kunnen inbedden.

  • Uitvoering BBZ
    De uitvoering van de BBZ was tot nu toe uitbesteed. De gemeente heeft echter besloten dit zelf te gaan doen. Samen met collega’s uit de betrokken teams, zorg je ervoor dat de overdracht soepel verloopt. Onder andere door het aanpassen en opstellen van beleid en verordeningen.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Een aantoonbare afgeronde Juridische opleiding op wo niveau;

  2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in de publieke sector;

  3. Beschikbaar per 1 mei 2025 voor 36 uur per week;

  4. Een maximum uurtarief van € 105,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten; 

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur bij een gemeente (25 punten);

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur binnen de participatiewet (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het implementeren en doorontwikkelen van een stadspas/minimapas (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het beleidsveld inburgering (20 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsregels en verordeningen bij een gemeente en/of provincie (15 punten).

Competenties

  • Je beschikt over overtuigingskracht, waarbij je werkt vanuit vakkennis en een professioneel oordeel

  • Je bent politieke en bestuurlijke sensitief en neemt dit mee in de manier waarop je adviseert

  • Je bent analytisch sterk en weet daardoor snel en goed te doorgronden wat er allemaal speelt

  • Je bent resultaat- en oplossingsgericht

  • Je bent communicatief vaardig in woord en schriftelijk

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Voor kantoor functies waarin het mogelijk is om op afstand te werken, is 50% thuiswerken gebruikelijk. Het kan voorkomen bij een specifieke opdracht dat aanwezigheid op kantoor verplicht is op meerdere of alle werkdagen.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 25 april 2025 tussen 10.00 uur en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 24 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente De Ronde Venen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente De Ronde Venen Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur