Projectleider vastgoedontwikkeling

Croonstadtlaan 111, 3641 AL Mijdrecht, Nederland

Sluit over 5 dagen
115 32 Utrecht

Begindatum:

23 mei 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

15 apr 2025

Organisatie       
Groen en waterrijk
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt de gemeente De Ronde Venen in een groen en waterrijk gebied. Met daarin acht verschillende dorpen, namelijk Mijdrecht, De Hoef, Wilnis, Amstelhoek, Waverveen, Vinkeveen, Baambrugge en Abcoude, is het werken altijd dynamisch. De inwoners van De Ronde Venen hechten veel waarde aan het leven in de groene en waterrijke leefomgeving. Tegelijkertijd grenst De Ronde Venen aan de metropool Amsterdam met de voordelen van de grote stad. Dit vraagt om lange termijn visies. Voor wonen, infrastructuur, ondernemen, duurzaamheid en milieu.

Werken bij Gemeente De Ronde Venen
De gemeente is met circa 320 collega’s één van de grootste werkgevers van De Ronde Venen. We zijn een organisatie met ambitieuze medewerkers, korte lijnen en een informele werksfeer. Vanuit het gemeentehuis in Mijdrecht werken we hard om te zorgen voor een prettige leef- en woonomgeving voor ruim 43.000 inwoners. Natuurlijk zetten we ons ook in voor bedrijven en instellingen in de omgeving.

Opgave
In het team Ruimtelijke Ontwikkeling en Vastgoed werken we aan de nieuwe woon- en werkgebieden in de gemeente. De ambitie is gericht op het bouwen van 4800 woningen en 12 hectare nieuw bedrijventerrein. Concreet werken we nu aan projecten gericht op de bouw van ruim 3200 woningen en starten we met de ontwikkeling van 12 hectare bedrijventerrein.

Omschrijving van de opdracht
Als projectleider vastgoedontwikkeling ga je aan de slag met een drietal ontwikkellocaties.

In Wilnis ontwikkel je samen met o.a. marktpartijen een supermarkt op een parkeerterrein bij een sportcomplex. Tegelijkertijd begeleid je de herontwikkeling van de oude supermarktlocatie waar ruimte komt voor woningbouw. Aan de overzijde van het sportcomplex in Wilnis begeleid je een traject dat moet leiden tot een nieuw dorpshuis. Dat dorpshuis combineren we met de bouw van een nieuwe basisschool.
Tenslotte ontwikkel je een visie voor een gemeentelijke locatie aan de Vinkeveense plassen. Daarbij zoek je de verbinding met andere grondeigenaren in het gebied. De visie vormt uiteindelijk de basis voor de herontwikkeling van het gebied.

De locaties vragen om een ervaren projectleider vastgoedontwikkeling/gebiedsontwikkeling voor circa 32 uur per week. Als projectleider sta je er niet alleen voor. Het team heeft ook projectondersteuners waarmee je samenwerkt. Zij ondersteunen je met de praktische zaken in je project. Daar staat tegenover dat we van jou verwachten dat jij hen ook verder brengt in hun ontwikkeling

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als projectleider vastgoed-gebiedsontwikkeling bij een gemeente.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring met het coachen van projectondersteuner. (benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan) (25 punten)

  2. Aantoonbare werkervaring met de applicaties Sharepoint én Djuma (benoem duidelijk in cv waar deze ervaring is opgedaan met beide applicaties) (25 punten));

  3. Aantoonbare werkervaring met herontwikkeling van woningbouwlocatie én winkellocaties (benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan) (25 punten);

  4. Een maximum uurtarief van €115- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee (25 punten);

    • Tarief lager dan €105- (30 punten);

    • Tarief van €105 t/m €115 (15 punten);

    • Tarief hoger dan €115 (0 punten).

Competenties

  • Politieke sensitiviteit;

  • Houdt het overzicht;

  • Communicatief vaardig.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 28 april 2025 tussen 12.00 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 25 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur