Croonstadtlaan 111, 3641 AL Mijdrecht, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2025Uren per week:
Geen maximumPublicatiedatum:
28 okt 2024Organisatie
Ons gemeentehuis staat in Mijdrecht. Dat is 1 van de 8 prachtige dorpen die onze gemeente rijk is. In totaal wonen er 45.000 inwoners maar nog veel meer mensen zijn er dagelijks voor werk, ontspanning en recreatie. We dragen ons steentje bij aan de lokale samenleving door het college en de gemeenteraad optimaal bij te staan. Wil je meer over ons weten, kijk dan op https://www.werkenvoorderondevenen.nl/ of op https://youtu.be/c7aPP9bMjlc.
Als beleidsadviseur ga je aan de slag in het team Ruimte & Economie. Dit team heeft als opgave het ontwikkelen van ruimtelijk beleid. Vanuit verschillende disciplines zoals verkeer, duurzaamheid, wonen en economie leveren we een bijdrage aan integrale planvorming. Binnen het cluster verkeer werk je samen met een 2 beleidsadviseurs verkeer, een medewerker verkeer en een beleidsadviseur duurzame mobiliteit.
Je komt te werken in een informele organisatie met korte lijnen en een goede werksfeer. We werken vanuit het motto ‘samen voor elkaar’. Dit betekent dat je vanuit een integrale blik inwonergericht aan de slag gaat.
Opdracht
Gemeente De Ronde Venen heeft de ambitie om de komende jaren 4800 woningen te bouwen en het bedrijventerrein uit te breiden. Dit betekent een uitdaging op het gebied van bereikbaarheid. De gemeente zet zich daarom vol in voor goede bereikbaarheid en verkeersveiligheid. Ook wil zij duurzame manieren van vervoer stimuleren. Denk hierbij aan OV, elektrisch vervoer, deelmobiliteit, fietsen. Dit alles komt samen in het nieuwe mobiliteits- en verkeersveiligheidsplan dat momenteel wordt opgesteld door een externe partij. Jij wordt projectleider van dit traject.
Naast dat je het grote geheel overziet, sta je ook dichtbij de praktijk. Je begrijpt dat een melding kan uitgroeien tot een politiek dossier. Je ziet het als een uitdaging om zaken meer proactief aan te pakken, dan alleen reactief. Bijvoorbeeld door mobiliteitsoplossingen aan de voorkant te integreren in (woningbouw)projecten. Je zorgt voor heldere communicatie richting collega’s, inwoners en bedrijven. Daarnaast ben je actiegericht en pak je zaken snel op. Hierbij zoek je de verbinding en samenwerking met je directe verkeerscollega’s, maar ook met andere collega’s.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximaal uurtarief van €105,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Beleidsmedewerker/-Adviseur verkeer binnen een gemeentelijke organisatie.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en laten vaststellen van verkeersbeleid bij een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv.) (40 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met het oplossen van verkeerskundige knelpunten (benoem 2 duidelijke voorbeelden in het cv.) (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met inwonerparticipatie op gebied van mobiliteit (benoem dit duidelijk in het cv.) (30 punten).
Competenties
Daadkrachtig;
Resultaatgericht;
Verbindend;
Bestuurlijk sensitief;
Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden.
Kan goed schakelen tussen tactisch en operationeel niveau.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht kan vervuld worden op de volgende werkdagen: ma – di – woe – do – vrij. (te bepalen in overleg)
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 12 of 13 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 8 november 2024 voor 17.00 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).