Begindatum:
19 mei 2025Einddatum:
19 sept 2025Uren per week:
28-36Publicatiedatum:
9 apr 2025Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente De Ronde Venen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente De Ronde Venen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken.
In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.
Opdracht
Gemeente De Ronde Venen is op zoek naar een ervaren Beleidsadviseur Economie als tijdelijke vervanging voor de huidige Beleidsadviseur. De gemeente heeft een bloeiend ondernemersklimaat met een van de grootste bedrijventerreinen van de provincie Utrecht en mooie levendige winkelgebieden. De Ronde Venen wil ondernemers de ruimte bieden om succesvol te kunnen zijn. Op die manier dragen ze bij aan een gemeente die aantrekkelijk is om te wonen, werken en recreëren. Jij speelt daar als beleidsadviseur Economische Zaken een belangrijke rol in.
Jouw baan
Als Beleidsadviseur Economie denk je mee over het (integrale) ruimtelijke toekomstperspectief van De Ronde Venen. Je speelt een cruciale rol in het bevorderen van een aantrekkelijk ondernemersklimaat en het ondersteunen van nieuwe economische ontwikkelingen. Je hebt niet alleen vernieuwende ideeën, maar je weet welke stappen je moet zetten om de doelen te halen.
De belangrijkste taken:
Afronding van de bedrijventerreinenstrategie, inclusief college- en raadsbehandeling en start van de uitvoering.
Begeleiden en adviseren bij de verkenning voor het opzetten van een gemeente breed ondernemersfonds.
Advisering in lokale supermarktontwikkeling.
Uitwerking van een nieuwe marktverordening en afstemming met zelfstandige markt.
Voortzetting van het inspiratiedocument voor beeldkwaliteit op bedrijventerrein Mijdrecht.
Meedenken over de uitbreiding en herstructurering van bedrijventerrein Mijdrecht.
Uitvoering van plannen van aanpak voor bedrijventerrein Mijdrecht en de dorpskernen Abcoude, Wilnis en Mijdrecht.
Aanspreekpunt voor de wethouder economie en regelmatig contact met ondernemers(verenigingen).
Jouw team
Als Beleidsadviseur Economie ga je aan de slag in het team Ruimte & Economie. Dit team heeft als opgave het ontwikkelen van ruimtelijk beleid. Vanuit verschillende disciplines zoals verkeer, duurzaamheid, wonen en economie leveren we een bijdrage aan integrale planvorming. Binnen het cluster economie werk je nauw samen met onze Strategisch Adviseur Ruimte en onze Accountmanager Bedrijven.
Jouw leidinggevende
Wij vinden het belangrijk dat jij nú al een inschatting maakt of onze stijl van leidinggeven bij jou past.
Onze 5 zekerheden; je teammanager…
1. geeft jou veel verantwoordelijkheid. Je hoort dus niet wát je moet doen maar waar we naartoe onderweg zijn. Aan jou de taak om dat te vertalen in je werk en dat van je team;
2. verdeelt de aandacht zo goed mogelijk over de teamleden. Zo weet je zeker dat je geen nummer bent;
3. leeft voor efficiënt werken. Dus zetten we je niet onnodig veel in de cc of in lange en/of doelloze vergaderingen;
4. staat voor je klaar. We zijn een lerende organisatie. Coaching en feedback is een vast onderdeel in de gesprekken met je leidinggevende. Want naast het werk staat ook persoonlijke ontwikkeling centraal;
5. bewaakt de balans formeel/informeel. Bij ons gaan werkplezier, goede sfeer en topprestaties samen.
Vereisten/ knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een aantoonbare afgeronde HBO bachelor opleiding in het vakgebied;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het economisch beleidsveld (benoem dit duidelijk in het cv).
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met samenwerken met lokale ondernemers(verenigingen) (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van college-en raadsvoorstellen (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur Economie bij een gemeente of provincie (10 punten);
8. Een maximum uurtarief van €95 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee externe partij (10 punten).
Competenties
Analytisch;
Resultaatgericht;
Initiatiefrijk;
Zelfstandig;
Goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Voor kantoor functies waarin het mogelijk is om op afstand te werken, is 50% thuiswerken gebruikelijk. Het kan voorkomen bij een specifieke opdracht dat aanwezigheid op kantoor verplicht is op meerdere of alle werkdagen.
Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 23 april en donderdag 24 april 2025 tussen 9.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).