Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Senior procesmanager Incident- en Problemmanagement
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Zeker als je gewend bent om opdrachten als zzp-er uit te voeren, lijkt het bruto maandsalaris wellicht wat laag. Echter zijn dit de voordelen voor jou:
Er wordt 8% vakantiegeld over het bruto maandsalaris uitbetaald.
Het bruto maandsalaris wordt doorbetaald ook bij ziekte.
Je bouwt vakantieuren op over de uren die je werkt, waardoor je tijdens opname van je vakantieuren je salaris krijgt doorbetaald.
Opdracht Overheid draagt sociale verzekerings-premies voor je af, die recht geven op een ww-uitkering indien van toepassing, of op een ziektewetuitkering bij onverhoopte arbeidsongeschiktheid.
Je krijgt indien gewenst een laptop, telefoon en simkaart van ons tot je beschikking.
Je kunt deelnemen aan de personeelsactiviteiten van Opdracht Overheid.
Collectiviteitkorting voor de Zorgverzekering bij CZ.
Personeelskorting bij Centraal Beheer op verschillende verzekeringen.
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Zeker als je gewend bent om opdrachten als zzp-er uit te voeren, lijkt het bruto maandsalaris wellicht wat laag. Echter zijn dit de voordelen voor jou:
Er wordt 8% vakantiegeld over het bruto maandsalaris uitbetaald.
Het bruto maandsalaris wordt doorbetaald ook bij ziekte.
Je bouwt vakantieuren op over de uren die je werkt, waardoor je tijdens opname van je vakantieuren je salaris krijgt doorbetaald.
Opdracht Overheid draagt sociale verzekerings-premies voor je af, die recht geven op een ww-uitkering indien van toepassing, of op een ziektewetuitkering bij onverhoopte arbeidsongeschiktheid.
Je krijgt indien gewenst een laptop, telefoon en simkaart van ons tot je beschikking.
Je kunt deelnemen aan de personeelsactiviteiten van Opdracht Overheid.
Collectiviteitkorting voor de Zorgverzekering bij CZ.
Personeelskorting bij Centraal Beheer op verschillende verzekeringen.
DNB is op zoek naar een stevige senior procesmanager voor het incident- en het Problemmanagementproces. Het doel van de senior procesmanager is het borgen en verhogen van de kwaliteit en continuïteit van deze processen binnen onze divisie Data & Informatietechnologie (DIT). Samen met de Service Integratie Manager ben je verantwoordelijk dat er continue verbeteringen worden doorgevoerd om de gebruikers zo veel mogelijk te ondersteunen in het gebruik van het proces waardoor de impact van (major) incidenten op de bedrijfsvoering geminimaliseerd wordt en dat de learnings (verbeterpunten) duurzaam geïmplementeerd worden. Als sectie Service Management streven we sterk naar het bevorderen van een lerende IT-organisatie. Continu verbeteren is je tweede natuur.
Als senior procesmanager Incident & Problemmanagement ligt je hoofdverantwoordelijkheid bij het borgen van de kwaliteit en werking van het incidentmanagementproces en het creëren van een hogere stabiliteit van IT-diensten door een effectief Problemmanagementproces. Kennismanagement valt ook onder jouw verantwoordelijkheid. Je coördineert, bewaakt en toetst deze 3 processen tussen DNB en (interne en externe) leveranciers. Je draait mogelijk ook standby-diensten buiten kantooruren. Je werkt nauw samen met de andere procesmanagers, IT-business en externe leveranciers.
Werkzaamheden: Je bent verantwoordelijk voor o.a.:
Regie over interne en externe teams voor Incident-, Problem- en kennismanagementproces. Dit doe je samen met de SIM'er.
Procesbeschrijvingen opstellen, vaststellen, beheren en continu verbeteren.
Mogelijk wordt er verwacht dat je meedraait in de standby-dienst coördinatie P1/P2-incidenten buiten kantoortijden.
Implementeren van beheersmaatregelen (key controls) in het proces
Rapporteren/presenteren trends en structurele issues in incidenten en problemen.
Rapporteren over key performance indicatoren en key controls
Communiceren wijzigingen aan procedures en delen van kennis over het proces.
Vergroten van de procesvolwassenheid binnen DIT.
Signaleren van knelpunten en aandragen van verbetermogelijkheden, specifiek gericht op incident-, problem- en kennismanagement en zorgen dat deze worden geïmplementeerd.
Eisen
Kennis van ITIL/Service managementprocessen
Bewezen ervaring in het aansturen van multidisciplinaire devops-teams en coördineren van prioriteiten
Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring met IT-procesmanagement en -optimalisatie.
Ervaring met crisiscommunicatie en besluitvorming onder druk
Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met opstellen rapportages, trendanalyses en dashboarding en deze toelichten in de diverse MT's
Ervaring in complex of gereguleerde omgeving
Project- en verander managementervaring
Uitstekende communicatieve (schriftelijke en mondelinge) vaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal.
Een goede gesprekspartner voor diverse stakeholders en in staat om op diverse niveaus te schakelen.
Academisch werk- en denkniveau.
Certificering ITIL Foundation
Certificering op het gebied van Agile, ITIL en ISM
Wensen en competenties
Wensen
Minimaal 5 jaar ervaring in een financiële instelling.
Minimaal 5 jaar jaar aantoonbare ervaring met post-incident reviews
Heeft een bewezen trackrecord op veranderingen doorvoeren op de diverse vlakken (mens, technologie en proces)
Minimaal 5 jaar relevante werkervaring met Lean, Agile of DevOps
In het opstellen van en sturen op SLA afspraken met (interne) leveranciers en deze bespreken in diverse MT's
ServiceNow (Major) Incident Module
CSDM (Common Service Data model)
Azure Devops (DevOps-tool)
ServiceNow (ITSM-tool)
DevOps, Lean of Lean Six Sigma
AgilePM Foundation/Practitioner
Competenties
Sterk in het analyseren van procesdata en het signaleren van trend
Organiseren en plannen
Goede gesprekspartner voor zowel technische als niet-technische stakeholders van op alle niveaus (operationeel, tactisch en strategisch).
In staat om verbeterinitiatieven te initiëren en te begeleiden.
Resultaat- en kwaliteitsgerichtheid
Organisatie en team
De opdracht wordt uitgevoerd binnen de divisie Data & Informatietechnologie (DIT), afdeling/sectie DIT Operations | Service Management.
Als sectie Service Management streven we sterk naar het bevorderen van een lerende IT-organisatie. Continu verbeteren is je tweede natuur.
Andere collega's in het Team Service Management zijn de Service Delivery Managers (5), de Service Integration Managers (3) en het ServiceNow team (10). Je werkt nauw samen met de andere procesmanagers, IT-business en externe leveranciers.
Gespreksinformatie
Niet bekend
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
Type screening: VOG. Verlengingsopties: 12 maanden.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!