Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van De Nederlandsche Bank (DNB)
Logo van De Nederlandsche Bank (DNB)

Senior procesmanager Incident- en Problemmanagement

Rijksstraatweg 334, 2242 AB Wassenaar, Nederland

Sluit over 14 dagen

Begindatum:

24 jun 2024

Einddatum:

24 jun 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

31 okt 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

DNB is op zoek naar een stevige senior procesmanager voor het incident- en het Problemmanagementproces. Het doel van de senior procesmanager is het borgen en verhogen van de kwaliteit en continuïteit van deze processen binnen onze divisie Data & Informatietechnologie (DIT). Samen met de Service Integratie Manager ben je verantwoordelijk dat er continue verbeteringen worden doorgevoerd om de gebruikers zo veel mogelijk te ondersteunen in het gebruik van het proces waardoor de impact van (major) incidenten op de bedrijfsvoering geminimaliseerd wordt en dat de learnings (verbeterpunten) duurzaam geïmplementeerd worden. Als sectie Service Management streven we sterk naar het bevorderen van een lerende IT-organisatie. Continu verbeteren is je tweede natuur.

Als senior procesmanager Incident & Problemmanagement ligt je hoofdverantwoordelijkheid bij het borgen van de kwaliteit en werking van het incidentmanagementproces en het creëren van een hogere stabiliteit van IT-diensten door een effectief Problemmanagementproces. Kennismanagement valt ook onder jouw verantwoordelijkheid. Je coördineert, bewaakt en toetst deze 3 processen tussen DNB en (interne en externe) leveranciers. Je draait mogelijk ook standby-diensten buiten kantooruren. Je werkt nauw samen met de andere procesmanagers, IT-business en externe leveranciers.

Werkzaamheden:
Je bent verantwoordelijk voor o.a.:
  • Regie over interne en externe teams voor Incident-, Problem- en kennismanagementproces. Dit doe je samen met de SIM'er.
  • Procesbeschrijvingen opstellen, vaststellen, beheren en continu verbeteren.
  • Mogelijk wordt er verwacht dat je meedraait in de standby-dienst coördinatie P1/P2-incidenten buiten kantoortijden.
  • Implementeren van beheersmaatregelen (key controls) in het proces
  • Rapporteren/presenteren trends en structurele issues in incidenten en problemen.
  • Rapporteren over key performance indicatoren en key controls
  • Communiceren wijzigingen aan procedures en delen van kennis over het proces.
  • Vergroten van de procesvolwassenheid binnen DIT.
  • Signaleren van knelpunten en aandragen van verbetermogelijkheden, specifiek gericht op incident-, problem- en kennismanagement en zorgen dat deze worden geïmplementeerd.

Eisen

  • Kennis van ITIL/Service managementprocessen
  • Bewezen ervaring in het aansturen van multidisciplinaire devops-teams en coördineren van prioriteiten
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring met IT-procesmanagement en -optimalisatie.
  • Ervaring met crisiscommunicatie en besluitvorming onder druk
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met opstellen rapportages, trendanalyses en dashboarding en deze toelichten in de diverse MT's
  • Ervaring in complex of gereguleerde omgeving
  • Project- en verander managementervaring
  • Uitstekende communicatieve (schriftelijke en mondelinge) vaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal.
  • Een goede gesprekspartner voor diverse stakeholders en in staat om op diverse niveaus te schakelen.
  • Academisch werk- en denkniveau.
  • Certificering ITIL Foundation
  • Certificering op het gebied van Agile, ITIL en ISM

Wensen en competenties

Wensen
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een financiële instelling.
  • Minimaal 5 jaar jaar aantoonbare ervaring met post-incident reviews
  • Heeft een bewezen trackrecord op veranderingen doorvoeren op de diverse vlakken (mens, technologie en proces)
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring met Lean, Agile of DevOps
  • In het opstellen van en sturen op SLA afspraken met (interne) leveranciers en deze bespreken in diverse MT's
  • ServiceNow (Major) Incident Module
  • CSDM (Common Service Data model)
  • Azure Devops (DevOps-tool)
  • ServiceNow (ITSM-tool)
  • DevOps, Lean of Lean Six Sigma
  • AgilePM Foundation/Practitioner
Competenties
  • Sterk in het analyseren van procesdata en het signaleren van trend
  • Organiseren en plannen
  • Goede gesprekspartner voor zowel technische als niet-technische stakeholders van op alle niveaus (operationeel, tactisch en strategisch).
  • In staat om verbeterinitiatieven te initiëren en te begeleiden.
  • Resultaat- en kwaliteitsgerichtheid

Organisatie en team

De opdracht wordt uitgevoerd binnen de divisie Data & Informatietechnologie (DIT), afdeling/sectie DIT Operations | Service Management.

Als sectie Service Management streven we sterk naar het bevorderen van een lerende IT-organisatie. Continu verbeteren is je tweede natuur.

Andere collega's in het Team Service Management zijn de Service Delivery Managers (5), de Service Integration Managers (3) en het ServiceNow team (10). Je werkt nauw samen met de andere procesmanagers, IT-business en externe leveranciers.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Type screening: VOG.
Verlengingsopties: 12 maanden.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur