Projectleider Omgevingsdocumenten

Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16 - 20 Utrecht

Begindatum:

6 jan 2025

Einddatum:

6 jan 2026

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

7 dec 2024

Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

Opdracht
De afgelopen jaren zijn we in de gemeente De Bilt voortvarend aan de slag gegaan met de implementatie van de Omgevingswet. Op basis van realistische ambities en doelen, gericht op het allereerst realiseren van dat wat minimaal nodig is om goed te kunnen werken met de Omgevingswet, zijn projecten gestart op verschillende sporen. De Omgevingsvisie is door de gemeenteraad vastgesteld. De aansluiting op de DSO inrichting van de bijbehorende software is gereed. De processen voor o.a. vooroverleg en vergunningverlening zijn opgebouwd en ingericht. En ook in de manier van werken zetten we stappen passend bij het gedachtegoed van de Omgevingswet, in nauwe samenhang met de brede ontwikkeling van de organisatie. Wij zijn bezig met het opzetten van opgave gestuurd en gebiedsgericht werken, om sneller in te kunnen spelen op ontwikkelingen in de samenleving en om goede initiatieven mogelijk te maken. Ondanks de stappen die zijn gezet en projecten die lopen, is er ook in 2025 nog het nodige te doen. Het jaar 2025 staat voor ons in het teken van het inrichten van de beleidscyclus en het omzetten van ons huidig beleid in het ruimtelijk domein naar de Omgevingswet instrumenten.

Afgelopen jaar is een plan van aanpak opgesteld voor het opgavegericht werken en de inrichting van de beleidscyclus. Voor het omzetten van huidig beleid in de Omgevingswet documenten zijn wij op zoek naar een Projectleider. Gezien de samenstelling van het projectteam en de ambities voor 2024 zoeken we een enthousiasmerende en verbindende projectleider met ervaring met de Omgevingswet instrumenten en de inrichting van de beleidscyclus. Het doel is om als organisatie onder leiding van de projectleider aan het einde van het jaar een aantal beleidsdocumenten om te zetten naar de Omgevingswet documenten. Daarnaast is de opdracht aan de projectleider om een meerjarenplanning te maken met een duidelijke prioritering, zodat de organisatie zonder de projectleider hiermee verder kan.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Uiterlijk beschikbaar per 6 januari 2025 voor minimaal 16 uur in de week;
3. Aantoonbare werkervaring in het afgelopen jaar met de Beleidscyclus en de nieuwe Omgevingswet instrumenten (omschrijf duidelijk in het cv);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met verandermanagement bij een gemeentelijke instelling;

Gunningscriteria (weging)
5. Afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau; (10 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider bij een gemeente; (25 punten)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met de Omgevingswet; (30 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met de werking van de beleidscyclus onder de Omgevingswet en de Omgevingswet instrumenten; (20 punten)
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Verandermanagement bij een gemeente. (15 punten)

Competenties

  • Je bent een overtuigende gesprekspartner met kennis van zaken;

  • Je brengt overzicht, kunt goed organiseren en structuur aanbrengen en werkt doel- en

  • resultaatgericht;

  • Je bent gericht op samenwerken en kunt inschatten welke belangen er spelen en hierin tot een voor ieder aanvaardbare oplossing komen;

  • Je bent in staat om snel tot de kern te komen en diverse alternatieven te bedenken;

  • Je kunt complexe vraagstukken doorgronden en hierover helder communiceren in presentaties en op schrift;

  • Je bent pro-actief en denkt in oplossingen in plaats van in problemen;

  • Je hebt een hands-on mentaliteit en stuurt niet alleen op hoofdlijnen maar kunt als dat nodig is ook de diepte in en inspringen als er gaten vallen;

  • Je kunt mensen enthousiasmeren;

  • Mensen vinden het leuk om in jouw team te werken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja, in overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 17 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn ontvangen uiterlijk op maandag 16 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De gemeente vraagt van de opdrachtnemen bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).

Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal € 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.