Beleidsadviseur

Manitobaplein 1, 7671 GS Vriezenveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 4 Overijssel

Begindatum:

9 dec 2024

Einddatum:

6 jun 2025

Uren per week:

4

Publicatiedatum:

29 nov 2024
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om via ons gedetacheerd te worden op deze opdracht of via een ander advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Type inzet
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Beleidsmedewerker Participatie met focus op inkomensregelingen, minimaregelingen, schuldhulp, inburgering en inclusie. 
Als Beleidsmedewerker Participatie speel je een sleutelrol in het ontwikkelen, coördineren en evalueren van beleidsinitiatieven die de kansen voor participatie vergroten. Je werkt samen met diverse belanghebbenden, van overheidsinstanties en maatschappelijke organisaties tot gemeenschappen, om obstakels te doorbreken en mensen meer kansen te bieden om volwaardig deel te nemen aan de samenleving. Dit is jouw kans om impact te maken!

In deze rol focus je je op belangrijke thema’s zoals inkomen, bestaanszekerheid, minimabeleid, schuldenproblematiek, diversiteit en de integratie van statushouders. Ook onderwerpen zoals de inburgeringswet, de (regionale) arbeidsmarkt, energiearmoede en de kinderopvangtoeslagaffaire komen voorbij. Jouw taken en verantwoordelijkheden:

  • Analyseren en adviseren: Je analyseert bestaand beleid en adviseert over nieuw beleid, waarbij je kansen en mogelijke knelpunten op het gebied van participatie identificeert.

  • Beleidsinitiatieven ontwikkelen: Je bedenkt en ontwikkelt nieuwe initiatieven en projecten die de participatie bevorderen en inclusie versterken.

  • Monitoren en evalueren: Je houdt de effectiviteit van het participatiebeleid scherp in de gaten en draagt verbetervoorstellen aan.

  • Adviseren over wet- en regelgeving: Je adviseert over relevante wet- en regelgeving en trends die invloed hebben op het participatiebeleid.

  • Rapporteren aan het management: Je brengt verslag uit over de voortgang en resultaten van het beleid aan het management en andere belangrijke stakeholders.

Wat ga je doen?
Werken aan de toekomst van het sociaal domein: jouw rol als Beleidsmedewerker
In de functie van Beleidsmedewerker werk je binnen een dynamisch team aan het realiseren van belangrijke doelstellingen op het gebied van sociale zaken. Met jouw expertise lever je een waardevolle bijdrage aan de integrale aanpak van diverse beleidsontwikkelingen. Dit is wat je gaat doen:

  • Samenwerking in het team beleid sociaal: Je draagt actief bij aan de integrale aanpak voor het behalen van programmadoelstellingen op het gebied van sociale zaken.

  • Advies over beleidsontwikkelingen: Je adviseert over actuele thema’s binnen de Participatiewet, schuldhulpverlening en het minimabeleid.

  • Opstellen van adviesnota's: Je maakt heldere adviesnota’s en voorstellen voor bestuurlijke advisering en besluitvorming.

  • Relaties leggen tussen beleidsterreinen: Je zorgt voor de koppeling van het beleidsterrein Inkomen, schuldhulpverlening en inburgering met andere relevante beleidsterreinen en domeinen.

  • Beheer van organisaties: In samenwerking met een junior collega ben je accounthouder voor diverse organisaties binnen het voorliggend veld.

  • Verantwoordelijk voor budget en P&C-cyclus: Als budgethouder draag je bij aan de Planning & Control-cyclus, zodat verantwoording over zowel doelmatigheid als rechtmatigheid goed wordt vastgelegd.

  • Vraagbaak voor het uitvoeringsteam: Je fungeert als expert en vraagbaak voor het uitvoeringsteam, waarbij je zorgt voor ondersteuning en advies.

  • Proactief meedenken in transformatie: Je denkt actief mee over de transformatie van het sociaal domein en levert ideeën voor inhoudelijke vernieuwing en besparingen.

  • Advies aan de bestuurder: Je adviseert de bestuurder en zorgt dat het beleid goed afgestemd is op de strategische doelstellingen.

Het team Beleid Sociaal bestaat uit diverse professionals, waaronder programma adviseurs en beleidsadviseurs op het gebied van gezondheid, Wmo, Maatschappelijke ontwikkeling, onderwijs en sociale zaken. Daarnaast hebben we zeer ervaren contractmanagers en juridische adviseurs die bijdragen aan de veelzijdigheid en de expertise binnen ons team. Maatschappelijke opgaven stemmen we af met onze procesregisseurs om te zorgen voor wendbaarheid als de opgave hier om vraagt, maximaal effect en slimme organisatie op uitvoering.


 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.