Blankenburgerstraat 28, 7481 EB Haaksbergen, Nederland
Begindatum:
1 mei 2025Einddatum:
31 okt 2025Uren per week:
32Publicatiedatum:
15 apr 2025Organisatie
De gemeente Haaksbergen telt ongeveer 25.000 inwoners. De gemeenschap is actief en dynamisch. De gemeente heeft een uitgestrekt, 10.550 hectare, groot buitengebied met een schitterend coulisselandschap en fraaie natuurgebieden. Haaksbergen ligt in de zuidoosthoek van Twente (provincie Overijssel) aan de Duitse grens.
De gemeente Haaksbergen heeft de ambitie een toekomstbestendige, zelfstandige netwerkgemeente te worden. Dit betekent dat Haaksbergen sterk inzet op het voeren van de eigen regie, met de uitvoering zoveel mogelijk op afstand. Het doel naast de wettelijke opgaven is de “Visie Haaksbergen 2030” te realiseren.
Functie
Ben jij die ervaren juridische topper die wij zoeken?
Maak het dan in Haaksbergen als:
Senior Juridisch Adviseur
Fysieke Leefomgeving
Wil jij graag werken in een jong en dynamisch team? Vind jij het een uitdaging om jouw jonge collega’s op sleeptouw te nemen vanuit jouw inhoudelijke juridische kennis? En wil jij je graag vastbijten in complexe vraagstukken? Dan zoeken wij jou!
Kandidaat omschrijving
Jij hebt:
een brede kijk op juridische advisering bij een gemeente;
gevoel voor de beleidsmatige insteek bij juridische vraagstukken in een politiek-bestuurlijk werkveld;
kennis van Ruimtelijke Ontwikkeling en de Omgevingswet;
de competenties om vakkennis over te dragen en anderen coachend te helpen.
Omschrijving van de opdracht
Als Juridisch Adviseur Fysieke Leefomgeving heb je de verantwoordelijkheid voor het verstrekken van gedegen juridisch advies en ondersteuning op het gebied van omgevingsrecht binnen de gemeente. Je speelt een belangrijke rol in het beleidsontwikkelings- en besluitvormingsproces. Je draagt bij aan rechtmatige en transparante beleidsvorming.
Je adviseert als tweedelijns adviseur. Denk hierbij aan advisering op diverse onderwerpen van het ruimtelijk omgevingsrecht en het helpen opstellen van beleidsnotities. Je vertegenwoordigt de gemeente in vooroverleg situaties, omgevingsdialogen en (hoger) beroepsprocedures. Je signaleert interne en externe ontwikkelingen en vertaalt deze in je vakgebied. Je bent een volwaardig sparringpartner voor de collega’s binnen Juridische Zaken en biedt vakinhoudelijke ondersteuning aan de juridisch medewerkers.
CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld
Eisen
De kandidaat beschikt over een afgeronde juridische opleiding op WO-niveau.
De kandidaat heeft minimaal 8 jaar juridische werkervaring bij een overheidsinstelling.
De kandidaat heeft kennis van het omgevingsrecht. Dit blijkt duidelijk zichtbaar zijn op het cv.
5 punten
Competenties
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
30 punten
Je hebt een kritische blik en je kunt uitstekend risico’s beoordelen en belangen afwegen;
Je bent klantgericht, oplossingsgericht, flexibel en communicatief vaardig;
Je beschikt over goede uitdrukkingsvaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
Je bent oplossingsgericht en communicatief vaardig;
Je krijgt er energie van om collega’s het vak te leren.
Wensen
De kandidaat beschikt over een afgeronde juridische opleiding op WO-niveau.
10 punten
De kandidaat heeft minimaal 8 jaar juridische werkervaring bij een overheidsinstelling.
Meer dan 10 jaar (10 Punten)
8 tot 10 jaar (5 Punten)
8 jaar of minder (0 Punten)
Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
1 punt
Aanvullende informatie
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk).
Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.
Planning is als volgt:
Aanbieden tot woensdag 23 april 2025 (09.30)
Vragen tot dinsdag 15 april 2025 (17.00)
Let op!: Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.