Blankenburgerstraat 28, 7481 EB Haaksbergen, Nederland
Begindatum:
27 mrt 2023Einddatum:
26 sept 2023Uren per week:
36Publicatiedatum:
17 mrt 2023Organisatie
De gemeente Haaksbergen telt ongeveer 25.000 inwoners. De gemeenschap is actief en dynamisch. De gemeente heeft een uitgestrekt, 10.550 hectare, groot buitengebied met een schitterend coulisselandschap en fraaie natuurgebieden. Haaksbergen ligt in de zuidoosthoek van Twente (provincie Overijssel) aan de Duitse grens. De Duitse buurgemeente Stadt Ahaus is partnergemeente. Haaksbergen en Ahaus vormen samen de as van de Euregio, een grensoverschrijdend samenwerkingsverband.
De gemeente Haaksbergen heeft de ambitie een toekomstbestendige, zelfstandige netwerkgemeente te worden. Dit betekent dat Haaksbergen sterk inzet op het voeren van de eigen regie, met de uitvoering zoveel mogelijk op afstand. Het doel naast de wettelijke opgaven is de “Visie Haaksbergen 2030” te realiseren.
Opdrachtomschrijving / Wat je gaat doen
Voor de gemeente Haaksbergen is een financieel gezonde organisatie blijven de belangrijke prioriteit voor de komende jaren. Als senior adviseur help je mee om deze doelstelling de komende jaren te behalen. Je adviseert daarvoor medewerkers en managers binnen diverse domeinen. Ook signaleer je risico’s en draag je bij aan adviezen voor het management en college. Je coördineert het opstellen van een of meerdere financiële rapportages en neemt als adviseur deel aan diverse projecten. Daarnaast houd je je bezig met het bedrijfseconomisch beleidsveld en daaraan gelieerde onderwerpen. Je adviseert over en ontwikkelt beleid op bestuurlijk- en concernniveau met betrekking tot haalbaarheid, doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van het gevoerde en te voeren beleid.
Functie-eisen:
Eis: Minimaal een afgeronde HBO-opleiding op financieel of bedrijfskundig gebied, aangevuld met Post-HBO opleiding op gebeid van Control
Eis: Meerjarige ervaring, bij voorkeur als concerncontroller of op gebied van financiën
Eis: Meerjarige ervaring binnen een gemeente of overheidsorganisatie;
Eis: Je hebt kennis en ervaring met planning & control cycli in een organisatie
Wens: Je bent op de hoogte van de financiële wet- en regelgeving bij de overheid.
Omgevingsbewust
Doortastend
Samenwerken
Eisen
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all- in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).
Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.
Minimaal een afgeronde HBO opleiding op financieel of bedrijfskundig gebied, aangevuld met een Post-HBO opleiding op het gebied van control.
Meerjarige ervaring op het gebied van financiën, bij voorkeur als business-/concerncontroller
Meerjarige relevante ervaring binnen een gemeente
Kennis en ervaring met planning & control cycli in een organisatie
De werkzaamheden worden door de kandidaat uitgevoerd op het stadskantoor en niet op afstand.
Wensen
Op de hoogte van de financiële wet- en regelgeving bij de overheid
De kandidaat beschikt over onderstaande Wens competenties. Dit kan worden getoetst in een (meerkeuzevraag) persoonlijk gesprek.
goede adviserende vaardigheden
omgevingsbewust
doortastend
samenwerkingsgericht
strategisch kunnen meedenken
organisatiesensitiviteit
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.