Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Carins
Logo van Carins

Privacy officer

Moleneind Noordzijde 56, 9203 ZR Drachten, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

8

Publicatiedatum:

4 dec 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 8
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

We zoeken ter vervanging een privacy officer voor Carins voor in eerste instantie een duur van 6 maanden. Verlenging en overname is niet uitgesloten. Dit is geen opdracht voor een ZZP'er.

De privacy officer is specialist op het gebied van privacy en heeft daarnaast goede kennis van informatiebeheer en informatiebeveiliging. Het is een zelfstandige afwisselende rol waarbij zorgvuldigheid en sterke samenwerkingsvaardigheden essentieel zijn.

Verantwoordelijkheden
Privacy Officer zijn bij Carins vraagt verantwoordelijkheid. Je bent verantwoordelijk voor de ondersteuning bij privacy en informatiebeveiliging van (persoons) gegevens binnen Carins. Hiervoor werkt je samen met directe collega's bij Carins en met functionarissen van de gemeente waaronder de FG, CISO en de Recordmanager. Je werkt zowel op uitvoerend als op tactisch niveau.

Je adviseert en signaleert over een juiste toepassing en uitvoering van privacy wetgeving zoals de (uitzonderingswet) Algemene Verordening Gegevensbescherming ((U)AVG) en vastgesteld beleid.

Je werkt met name aan:

  • Adviseren van teams over omgaan met privacy en werken met persoonsgegevens (onder andere voor zorg gerelateerde casussen). De ene keer proactief en de andere keer reactief;

  • Het correct toepassen van de procedure beveiligingsincidenten en datalekken en het melden en afhandelen van datalekken;

  • Ondersteuning bij het uitvoeren en begeleiden van audits, risicoanalyses en kwaliteitscontroles op het gebied van bescherming van persoonsgegevens, AVG, informatiebeheer en informatiebeveiliging;

  • Ondersteunen bij het uitvoeren van Privacy Impact Analyses (DPIA's);

  • Behandelen AVG-verzoeken (inzage, correctie, etc) en klachten;

  • Je draagt zorg voor het correct toepassen van het privacybeleid en reglement;

  • Je ziet toe op de naleving van de eisen voor informatiebeveiliging. Hierbij draag je zorg voor de afsluiting en de naleving van de verwerkingsovereenkomsten.

Je past hiervoor relevante wetten en beleid als instrument toe en maakt dit begrijpelijk voor collega's én je ondersteunt en adviseert collega's pro actief bij de uitvoering van taken en implementeren van processen en systemen. Daarnaast vergroot jij het privacy- en informatiebeveiligingsbewustzijn van medewerkers door het geven van voorlichting en training. Verder signaleer je risico's en kwetsbaarheden, adviseer je over ontwikkelingen op gebied van privacy, technologie en beveiliging omtrent gegevensverwerking

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2026 of zo spoedig mogelijk tot en met 1 juli 2026 voor 8 uur per week;

  • De inhuuropdracht is niet geschikt voor ZZP'ers;

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen;

  • Relevant HBO diploma, richting informatiebeveiliging, (privacy) rechten of bedrijfskunde;

  • Brede kennis van privacy, omgaan met persoonsgegevens en beveiliging hiervan;

  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring.

Wensen en competenties

Wensen

  • Goede contactuele eigenschappen en prettige gesprekspartner

  • Je bent betrouwbaar, oplossingsgericht en kunt goed plannen en organiseren.

  • De competenties flexibel gedrag, samenwerken zijn sterk ontwikkeld

  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring

Competenties

  • Flexibel gedrag, samenwerken en betrouwbaarheid

  • Oplossingsgericht en plannen en organiseren.

Organisatie en team

Privacy Officer zijn bij Carins vraagt verantwoordelijkheid. Je bent verantwoordelijk voor de ondersteuning bij privacy en informatiebeveiliging van (persoons) gegevens binnen Carins. Hiervoor werkt je samen met directe collega's bij Carins en met functionarissen van de gemeente waaronder de FG, CISO en de Recordmanager. Je werkt zowel op uitvoerend als op tactisch niveau.

Gespreksinformatie

Het interview
Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: ja

Aanvullende informatie
Het tarief is inclusief laptop en mobiel. Deze wordt niet verstrekt door Carins. De toegang tot applicaties om het werk te kunnen uitvoeren wel. Bij het tarief is tevens de woon- werkverkeer vergoeding inbegrepen.

Vragen betreffende deze aanvraag kunnen uitsluitend in de applicatie van de externe partij worden voorgelegd. Alle Leveranciers worden vervolgens door middel van de nota van inlichtingen, 1 a 2 dagen na sluiting van de vragenperiode, in de applicatie op de hoogte gesteld van de antwoorden op deze vragen.

CV
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr