Logo van Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland (BSGR)
Logo van Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland (BSGR)

Medewerker Informatie & Inning

Lammenschansweg 144, 2321 JX Leiden, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

3 dec 2025
Opdracht tarief 60Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland (BSGR) is een samenwerkingsverband op het gebied van belastingen tussen het hoogheemraadschap van Rijnland en de gemeenten: Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Velsen, Voorschoten, Waddinxveen, Wassenaar en Zoeterwoude. Wij voeren de heffing en invordering van meerdere lokale belastingen uit namens onze deelnemende gemeentes. Dit alles doen wij aan de hand van onze kernwaardes: betrouwbaar, transparant, flexibel en verantwoordelijkheid.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • zelfstandig afhandelen van telefonische klantcontacten;
  • beoordelen en afspraken maken voor betalingsregelingen;
  • verwerken en uitzoeken van betalingen, verzoek- en bezwaarschriften en beoordelen restituties;
  • uitvoeren loonvorderingen;
  • beoordelen en afhandelen van kwijtscheldingsverzoeken;
  • schuldhulpverlening, bewindvoering en budgetbeheer aanvragen verwerken;
  • verrichten van baliewerkzaamheden, in ontvangst nemen van betalingen en te woord staan van bezoekers etc.

Eisen

  • Je voegt een cv van maximaal 2 pagina’s A4 toe.

  • e beschikt minimaal over een afgeronde MBO-opleiding. Verder zoeken we iemand die:
    - sterk is in klantcontact, zowel telefonisch als schriftelijk;
    - affiniteit heeft met financiële administratie of debiteurenbeheer;
    - communicatief vaardig, zorgvuldig en proactief is.

  • Deze opdracht wordt uitgezet in de vorm van een zogenaamde detavast overeenkomst ook
    wel bekend onder ‘uitgestelde werving & selectie’. Inschrijvers bieden de kandidaten aan
    vanuit een uitzend- of detacheringsovereenkomst; de uitzend-/detacheringsperiode
    bedraagt ongeveer 3 maanden.

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf uiterlijk 1 januari tot en met 31 maart 2026 voor 32-26 uur per
    week met een optie tot verlenging tot uiterlijk 1 juli 2026. Daarna is de intentie een dienstverband
    via de BSGR aan te bieden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de
    Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden
    opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen
    rechten worden ontleend. De inwerkperiode zal op kantoor plaatsvinden. Na deze periode
    bestaat de mogelijkheid om thuis te werken met dien verstande dat 50% (in voorkomende
    gevallen/tijdelijk meer) van de tijd op kantoor wordt ingepland.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je beschikt over minimaal 2 jaar ervaring op het gebied van klantcontact; je beantwoordt de
    inkomende telefoongesprekken, e-mails en overige correspondentie op een professionele en
    klantvriendelijke manier. Je adviseert klanten over betaalachterstanden, denkt mee over
    passende oplossingen en helpt bij het opzetten van betalingsregelingen. Je hebt een klantgerichte opstelling en je beschikt over goede analytische en communicatieve vaardigheden (duidelijk aantoonbaar weergegeven in cv).

  • Je beschikt over MBO+ werk- en denkniveau, en over minimaal 2 jaar werkervaring (blijkt uit
    cv en toelichting).

  • Je beschikt over minimaal een afgeronde MBO-opleiding eventueel aangevuld met relevante
    en vakgerichte cursussen of opleiding (duidelijk blijkend uit het cv).

  • De uitzendperiode van 3 maanden wordt opgevolgd door indiensttreding bij de BSGR. De
    hoogte van de eenmalige fee is onderdeel van de gunningscriteria (de fee duidelijk
    vermelden in de toelichting)

Competenties

  • Een communicatief vaardige medewerker die zichzelf zowel mondeling als schriftelijk goed kan uitdrukken;

  • Een klantgerichte denker die zijn standpunt overtuigend kan overbrengen;

  • Een pro-actieve en flexibele collega;

  • Goede analytische en communicatieve vaardigheden.

Organisatie en team

De Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland (BSGR) is een samenwerkingsverband op het gebied van belastingen tussen het hoogheemraadschap van Rijnland en de gemeenten: Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Velsen, Voorschoten, Waddinxveen, Wassenaar en Zoeterwoude. Wij voeren de heffing en invordering van meerdere lokale belastingen uit namens onze deelnemende gemeentes. Dit alles doen wij aan de hand van onze kernwaardes: betrouwbaar, transparant, flexibel en verantwoordelijkheid. De BSGR is een professionele, informele organisatie met korte lijnen en een goed sfeer.

Gespreksinformatie

Competentie worden getoetst in de interviewfase.

De interviews zullen ingepland worden voor 18 en 19 december a.s..

Het interview

Als Inschrijver in de top 4 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hierboven te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Een casus (niet vooraf voor te bereiden) kan onderdeel uitmaken van het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 2

Optie tot verlenging: In beginsel indiensttreding vanaf 1 januari 2026. Verlengingsoptie van 3
maanden behoort tot de mogelijkheden, uiterlijk tot 1 juli 2026.

CV
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 2 pagina's A4. De BSGR behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen of wanneer deze onvolledig zijn. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

VOG
De kandidaat moet een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) overleggen.

Deze functie kent na een uitzendperiode van ongeveer 3 maanden de intentie om een vast contract aan te bieden. De functie is ingedeeld in salarisschaal 7 (Cao SGO). De inschaling vindt plaats op basis van jouw vooropleiding, kennis en ervaring; Je kunt beschikken over een vrij te besteden individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%; We bieden flexibele werktijden en mogelijkheid tot thuiswerken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr