Kwartiermaker Inventarisatie Digitalisering

Lammenschansweg 144, 2321 JX Leiden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
170 32-36

Begindatum:

31 mrt 2025

Einddatum:

31 aug 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

5 mrt 2025

Omschrijving van de opdracht
De Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland (BSGR) is een samenwerkingsverband op het gebied van belastingen tussen het hoogheemraadschap van Rijnland en de gemeenten: Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Velsen, Voorschoten, Waddinxveen, Wassenaar en Zoeterwoude. Wij voeren de heffing en invordering van meerdere lokale belastingen uit namens onze deelnemende gemeentes. Dit alles doen wij aan de hand van onze kernwaardes: betrouwbaar, transparant, flexibel en verantwoordelijkheid. De organisatie bestaat uit de afdelingen Directie/ Bedrijfsvoering, Informatie & Inning, Heffen en WOZ. 

Binnen de BSGR werken we steeds meer digitaal. De afdeling Bedrijfsvoering, waaronder ICT valt, heeft hier een belangrijke rol in. De ontwikkelingen op het gebied van informatievoorziening (IV) en Informatie Technologie (IT) volgen elkaar snel op.

Wij zijn op zoek naar een Kwartiermaker Inventarisatie Digitalisering.

Verantwoordelijkheden
Als kwartiermaker ben je verantwoordelijk voor het in kaart brengen van deze uitdagingen vanuit het perspectief van de BSGR. Deze inventarisatie moet leiden tot een organisatiebreed overzicht welke stappen de BSGR nog moet zetten om volledig te kunnen gaan voldoen aan de vereisten die op korte en middellange termijn op basis van Europese en landelijke regelgeving op het gebied van informatiebeheer, informatiebeveiliging en privacy aan een overheidsorganisatie worden gesteld (bijv. NIS 2-richtlijn, Cyberbeveiligingswet, maar ook de nieuwe Archiefwet). Als eindresultaat dient een rapportage te worden opgeleverd waarin wordt aangegeven:

  • Pragmatische 0-meting m.b.t. regelgeving die BSGR op korte, middellang en lange termijn moet implementeren;

  • Over welke middelen de BSGR moet beschikken (mensen en applicaties) om dit te kunnen realiseren;

  • Of de BSGR daar op basis van de huidig haar ter beschikking staande middelen (mensen, applicaties en financiën) in voldoende mate  toe geëquipeerd is. Je analyseert de bestaande maatregelen, identificeert ontbrekende zwakke punten en potentiële bedreigingen en werkt aan het verbeteren van onze beveiligingsinfrastructuur;

  • Op welke alternatieve wijze de BSGR (bijv. middels samenwerking, uitbesteding van taken) kan voldoen aan de gestelde vereisten en hoe dat dan eventueel gerealiseerd kan worden;

  • Wat voor alle varianten van mogelijkheden het daarbij te volgen tijdspad zijn.

Beschikbaarheid
De kandidaat is op de kortst mogelijke termijn beschikbaar voor 32-36 uur per week. De verwachte einddatum zal naar verwachting eind augustus 2025 zijn. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  1. Je voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe.

  2. Je voegt een motivatiebrief van maximaal 2 pagina's A4 toe

  3. Je hebt een organisatiekundig of een bedrijfskundig profiel met WO- werk- en denkniveau (duidelijk weergeven in het CV).

  4. Je bent projectmatig ingesteld met aantoonbare strategische ervaring met IT organisaties, digitale transformatie, outsourcing en – het liefst recent nog – een dergelijke opdracht vervuld bij een gemeentelijke organisatie, gemeenschappelijke regeling of een (ambtelijk georganiseerde) overheidsorganisatie. Kennis van processen van lokale belastingheffing is een pré (duidelijk weergeven in het CV).

  5. Je hebt een duidelijk beeld van de strategische ICT-ontwikkelingen die op overheidsorganisaties afkomen.

  6. Het uurtarief is maximaal € 170,-.

Gunningscriteria / wensen

  1. Je schakelt tussen rollen als consultant, sparringpartner, beïnvloeder en adviseur en je voelt goed aan welke belangen er spelen. Met behoud van je eigen wijzen: persoonlijk en passend bij wie jij bent.
    25%

  2. Je bent in staat interne en externe informatie om te zetten in concrete adviezen t.b.v. de op te leveren inventarisatie.
    25%

  3. Je kunt ideeën en informatie zowel mondeling als schriftelijk goed en helder overbrengen en luistert actief naar anderen.
    25%

  4. Je bent in staat interne en externe informatie om te zetten in concrete adviezen t.b.v. de op te leveren inventarisatie
    25%

Competenties

  • Je schakelt tussen rollen als consultant, sparringpartner, beïnvloeder en adviseur en je voelt goed aan welke belangen er spelen. Met behoud van je eigen wijzen: persoonlijk en passend bij wie jij bent;

  • Je bent in staat interne en externe informatie om te zetten in concrete adviezen t.b.v. de op te leveren inventarisatie;

  • Je kunt ideeën en informatie zowel mondeling als schriftelijk goed en helder overbrengen en luistert actief naar anderen;

  • Je bent analytisch sterk en oplossingsgericht;

  • Je beweegt je makkelijk in alle situaties en bent flexibel onder veranderende omstandigheden;

  • Je kunt inspireren en motiveren.

Aanvullende informatie

  • Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 4 pagina's A4. BSGR behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

  • Indien er sprake is van directe inhuur van een zzp'er, zal er tussen de BSGR en de inhuurmedewerker een modelovereenkomst worden afgesloten. In het geval van bemiddeling waarin een zzp'er wordt aangeboden, zal tussen beide partijen een overeenkomst van opdracht worden opgesteld.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.