thumbnail
thumbnail

Communicatiemedewerker

Leidseveer 2, 3511 SB Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
40 Utrecht

Begindatum:

29 apr 2024

Einddatum:

28 apr 2025

Uren per week:

40

Publicatiedatum:

3 apr 2024

Wie zijn wij 
BIJ12 is de uitvoeringsorganisatie voor de 12 provincies en brengt kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. BIJ12 zorgt voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen.  

Hieraan wordt gewerkt vanuit 4 units:  

  • Faunazaken en ACSG (Advies Commissie Schade Grondwater) 

  • Natuurinformatie en Natuurbeheer 

  • GBO voor het beheer van gezamenlijke informatiesystemen 

  • Expertiseteam Stikstof en Natura 2000  

Waar kom je te werken? 
Het communicatieteam van BIJ12 valt op dit moment onder de unit Bedrijfsvoering en bestaat uit zes communicatieadviseurs, waarvan 2 op tijdelijke basis. Vanaf april valt het communicatieteam onder de afdeling Communicatie & Public Affairs voor de vereniging Interprovinciaal Overleg (IPO).  
Het team in Utrecht voert werkzaamheden uit voor de units Natuurinformatie- en Natuurbeheer, Faunazaken, Gemeenschappelijke Beheerorganisatie en Expertiseteam Stikstof en Natura 2000. In de toekomst kun je ook worden ingezet voor de onderwerpen die spelen binnen de IPO-vereniging. De inhoud van het werk is dus heel afwisselend.   

Wat ga je doen 
De focus van jouw werkzaamheden ligt op online communicatie. De website bij12.nl is in december vorig jaar volledig vernieuwd en wordt dit jaar nog doorontwikkeld. Jij ondersteunt hierin door het plaatsen en beheren van (digitaal toegankelijke) content. Ook maak je e-nieuwsbrieven, maak en plaats je berichten op intranet, posts voor social media en houd je de webmonitoring mee in de gaten. Een andere belangrijke taak is het beheren van de communicatie mailbox: je beantwoordt vragen en zorgt voor de opvolging van verzoeken. Daarnaast ben je flexibel inzetbaar op allerlei uitvoerende werkzaamheden. Bijvoorbeeld het maken van berichten voor intranet, het ondersteunen bij de organisatie van events, het verzamelen van websitestatistieken, het voeren van eindredactie op documenten en het meedenken en meewerken aan digitale toegankelijkheid. 

Je werkt hierbij in nauwe afstemming met je collega’s. Jouw takenpakket bestaat o.a. uit: 

  • Beheren communicatie mailbox: uitvoeren verzoeken en beantwoorden e-mails 

  • Contentbeheer bij12.nl website 

  • Meedenken over de doorontwikkeling van de site en inrichting van (nieuwe) webpagina’s 

  • Maken en doorplaatsen van korte berichten voor intranet (via SharePoint) 

  • Eindredactie voeren op (nieuws-)berichten of documenten. 

  • Opmaak en verzending van digitale nieuwsbrieven 

  • Verzamelen van websitestatistieken 

  • Monitoring van (social) media 

  • Meedenken en meewerken aan digitale toegankelijkheid van alle communicatie 

  • Ondersteuning bij organisatie en communicatie van (interne en externe) evenementen en bijeenkomsten 

 Jij hebt: 

  • Een afgeronde HBO-opleiding richting Communicatie (of vergelijkbaar)  

  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling. 

  • Een half jaar tot 3 jaar werk- en/of stage ervaring als communicatiemedewerker, met ervaring op het gebied van online communicatie. 

  • Ervaring met het schrijven en redigeren van teksten, opmaken van documenten (word en pdf), verzorgen digitale nieuwsbrieven  

  • Kennis op het gebied van online content beheer 

  • Affiniteit met het werk van provincies of overheden, natuur en het landelijk gebied (is een pre) 

  • Werk- of stage ervaring bij de (Rijks-)overheid (is een pre) 

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur

Ben jij de Communicatiemedewerker die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.